اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

عدم بهره‌وری، تولیدات را غیر رقابتی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عدم بهره‌وری و پایین بودن بهره‌وری تولید، از عواملی است که تولیدات را غیر رقابتی می‌کند.

عدم بهره‌وری، تولیدات را غیر رقابتی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی بهبهانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مباحث اقتصادی محور شعار‌هایی است که رهبر معظم انقلاب طی سال‌های گذشته برای جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مباحث اقتصادی در ایران بر بسیاری از مباحث دیگر سایه انداخته است، اضافه کرد: در مباحث مربوط به سیاست خارجی کشور‌های غربی و تحریم ‌کننده مباحث اقتصادی را به عنوان یک اهرم فشار مطرح می‌کنند و ایجاد اختلال در نظم اقتصادی کشور ابزار‌هایی است که این کشور‌ها برای اجرای اهداف خاص سیاسی خود به کار گرفته‌اند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مردم نقطه غایی تولید هستند، تصریح کرد: مصرف‌کننده‌ها، مردم و تولید‌کنندگان اعم از سرمایه‌گذاران، کارگران و سیاست‌گذاران و حامیان این بخش‌ها به عنوان سه محور پیام رهبر معظم انقلاب به شمار می‌روند.

وی به برگزاری همایش تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: کیفیت و قیمت از عوامل موثر در راستای استفاده یک مصرف‌کننده از یک کالا است و در حالت عادی مصرف‌کنندگان به استفاده از این کالا‌ها گرایش دارند.

بهبهانی تاکید کرد: در شرایط خاص نیز برای دست‌یابی به منافع ملی باید به فرهنگ‌سازی نگریسته شود.

وی با اشاره به اینکه مردم باید به این موضوع به صورت ملی نگاه کنند و به استفاده از تولیدات داخلی بپردازند، افزود: عدم بهره‌وری و پایین بودن بهره‌وری در کشور تولید از عواملی است که تولیدات را غیررقابتی می‌کند و حمایت از تولیدات نیز بسیار پایین است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: بی‌ثباتی سیاست‌ها نیز سبب اخلال در قیمت‌ها می‌شود و رقابت کالا‌های خارجی در زمینه قیمت تولیدات موثر است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت کالا‌هایی در کشور به دلیل انحصار پایین است و رقابتی برای این کالا‌ها نیز وجود ندارد، گفت: تعهد نیروی کار، تکنولوژی و صنعت سبب کاهش کیفیت تولیدات شده است و بسیاری از کارخانه‌های ایران از تکنولوژی لازم برای افزایش کیفیت تولیدات داخلی برخوردار نیستند.

بهبهانی با اشاره به اینکه به مباحث سود‌جویی و عدم کنترل کیفیت تولیدات باید توجه شود، اظهار داشت: کشور باید در راستای استفاده و افزایش تولیدات داخلی و تحقق پیام رهبر معظم انقلاب از قابلیت‌های تمام دستگاه‌های اجرایی استفاده کنند.

وی ادامه داد: دانشگاهیان با پرداختن به مبانی نظری می‌توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند و مجلسی‌ها، وزرا و سایر بخش‌های فعال جامعه باید در این زمینه حضور فعالی داشته باشند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بخش خصوصی نیز محور توسعه و موفقیت در مباحث اقتصادی به شمار می‌رود، تصریح کرد: کشور‌های موفق در زمینه مباحث اقتصادی نیز از کشور‌هایی بوده‌اند که دولت‌ها تنها در این زمینه‌ها سیاست‌گذاری و نظارت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت‌ها در این کشور‌ها دخالت مستقیم در مباحث اقتصادی داشته‌اند، افزود: دولت باید در راستای توسعه مباحث اقتصادی بستر‌سازی‌های لازم را انجام بدهد و تنها نقش نظارتی و کنترل داشته باشد.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول