اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی:

برون‌سپاری فعالیت‌ها تولید را به حداکثر می‌رساند

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان‌رضوی گفت: از اهداف صدا و سیمای خراسان‌رضوی در سال جاری، چابک‌سازی و برون‌سپاری فعالیت‌هاست که به سازمان اجازه می‌دهد تولید را به حداکثر برساند.

برون‌سپاری فعالیت‌ها تولید را به حداکثر می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی نهاوندی ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی و معاونان این مرکز در راستای اعلام برنامه‌های صدا و سیمای استان در سال جاری اظهار کرد: دومین هدف اصلی صدا و سیمای مرکز خراسان‌رضوی در سال 91 مهندسی و مدیریت پیام براساس باورهای دینی و مکارم اخلاقی و گفتمان‌های امام و رهبری است.

نهاوندی تصریح کرد: هدف دیگر این سازمان در سال 91 چابک‌سازی و برون‌سپاری فعالیت‌هاست که به سازمان اجازه می‌دهد تولید را به حداکثر برساند.

وی ادامه داد: شبکه پایتخت معنوی ایران در سال 90 با شعار راهبردی تحول در تولید و شکوفایی در محتوا، گام‌های بلند و اثرگذاری برداشت که بسیار درخشید.

نهاوندی تاکید کرد: نخستین گام‌ها 24 ساعته ‌شدن شبکه خراسان‌رضوی بود که با دو برابر کردن حجم تامین امکان‌پذیر شد، علاوه بر این پشتیبانی شبکه شما که شبکه سراسری مراکز استان‌هاست.

رئیس مرکز صدا و سیمای خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: 16 کانال تلویزیونی دیجیتالی در اختیار مخاطبان قرار دادیم و میزان مخاطبان صدا در زمستان 90، 24 درصد بود که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش داشته است و میزان رضایتمندی 80 درصد بود که یک جهش محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین در سیمای خراسان‌رضوی میزان مخاطبان 63 درصد بوده‌ است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افزایش داشته است و میزان رضایتمندی آنان نیز افزایش داشته ‌است.

نهاوندی تصریح کرد: جای خوش‌بختی است که در بُعد کیفی در بیش از 45 اثری که در تهران مورد ارزیابی قرار گرفت در طبقات گوناگون امتیاز 65 به بالا را به دست آوردیم حتی برخی از آثار امتیاز 80 و بالاتر را به دست آوردند که این امتیازها در 10 سال اخیر در هیچ مرکز استانی به دست نیامده است.

وی افزود: در سال 90، پنج تله‌فیلم، حدود 12 ساعت انیمیشن، ویژه‌برنامه‌های مناسبتی مانند دهه آخر صفر شهادت و تولد حضرت رضا(ع)، سریال عروسکی، مستندهای فاخر تهیه شده است و برنامه‌هایی همانند حضور مقام معظم رهبری از زوایای مختلف پوشش کامل داده شده است.

مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: با توجه به تردد حدود 25 میلیون زائر، حضور نخبگان و فرهیختگان کشور به عنوان دومین کلان‌شهر و پایگاه همایشی تکالیف متعددی بر دوش این سازمان است که بر دوش کم‌تر مرکز استانی در کشور است.

نهاوندی اظهار کرد: در عین اینکه این مشکلات وجود داشته است در سال 90 با برنامه‌ریزی به آسیب‌های اجتماعی و نیازها توجه کردیم مانند اعتیاد، عفاف و حجاب، فرهنگ رضوی و مشکلات راهنمایی رانندگی و راهور و کاملاً از عهده این مهم برآمدیم.

وی با بیان اینکه این یک حرکت متحولانه بود، افزود: ولی ما پشتیبانی گسترده‌ای در حوزه بودجه‌های دولتی نداشتیم چه از بودجه‌های توزیع شده در امور فرهنگی استان و چه در بودجه زیارت که اگر بخواهیم برنامه‌ها را به نحو احسن انجام دهیم احتیاج به یک برنامه‌ریزی و توجه جدی‌تر داریم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی اظهار کرد: موافقت شده است که یک واحد سیار برای موضوعات مربوط به زیارت و زائر در نظر گرفته شود که این کار حدود 4 تا 5 میلیارد هزینه دارد که 2 میلیارد از این مقدار در بودجه زیارت لحاظ شده‌ است.

نهاوندی از افتتاح مسجد و مجتمع فرهنگی رضوان در روز چهارشنبه سوم خردادماه سال جاری هم‌زمان با ولادت امام باقر(ع) و فتح خرمشهر با حضور معاون استان‌های صدا و سیمای کشور و امام جمعه مشهد و مسئولان کشوری و دولتی خبر داد و افزود: این مجموعه دارای کتابخانه با ظرفیت 40 هزار جلد کتاب دارد که 32 هزار جلد در آن قرار گرفته و سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت 350 نفر و مسجد با مساحت حدود 500 مترمربع است و فضای آموزشی نیز تعبیه شده است که در آینده زمینه آموزش چند رسانه‌ای فراهم آورده‌ می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول