اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش نام‌آوران حوزه‌ علمیه اصفهان

کتاب پیشوایان معرفت رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان گفت: در همایش نام‌آوران حوزه‌ علمیه اصفهان از کتاب پیشوایان معرفت که در مورد زندگی‌نامه 14 نفری که در این همایش مورد بررسی قرار گرفته‌اند، رونمایی می‌شود.

کتاب پیشوایان معرفت رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احسان مشکلانی صبح امروز در نشست خبری همایش نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: در این همایش از کتاب پیشوایان معرفت که نوشته محمدحسین ریاحی است، رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فراخوان همایش نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان در سال گذشته اعلام شده است، بیان داشت: آثار در دو بخش، فراخوان و سفارشی در مورد 14 نفر از نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان که در سه دوره تاریخی در اصفهان متولد یا دوره‌ای خدمات ارزنده داشته‌اند، دریافت شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان ادامه داد: سعید بن جبیر، ابی واضح یعقوبی، ابراهیم ثقفی کوفی اصفهانی، ابومسلم محمد بن بحر اصفهانی، حمزه اصفهانی، صاحب بن عباد، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا، ابن مسکویه، ابوعبدالله معصومی اصفهانی، حافظ ابونعیم اصفهانی، راغب اصفهانی، ابوالسعادت اصفهانی، عماد ادین طبری، صائن‌الدین ترکه، 14 نفری هستند که در مرحله نخست همایش نام‌آوران حوزه علمیه از آنان تجلیل می‌شود.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: علاوه بر کتاب پیشوایان معرفت که در مورد زندگی این 14 شخصیت است، کتابی مشمول بر چکیده مقالات رسیده نیز در مراسم اختتامیه توزیع می‌شود.

مشکلانی به نمایش 40 دقیقه‌ای فانوس همیشه روشن اشاره کرد و افزود: در این همایش این نمایش اجرا می‌شود و در آینده‌ای نزدیک نیز برای اجرای عمومی نیز آماده و با ضبط استودیوی از شبکه‌های مختلف نیز نمایش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: یک بسته فرهنگی شامل هفت عدد دی‌وی‌دی ماحصل 14 میزگرد تخصصی از این 14 شخصیت در تولید انبوه آماده می‌شود و در وب‌سایت‌ها نیز قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان با بیان اینکه برای برگزاری این همایش هفت نشست نیز برگزار شده است، اظهار داشت: این همایش به غیر از استان اصفهان در شهرستان‌های مبارکه، نجف‌آباد، کاشان، خمینی‌شهر و خوراسگان با استقبال بسیار خوبی برگزار شد.

وی ادامه داد: به غیر از این، هفت نشست دیگر نیز در مدرسه علمیه صدر بازار، امام جعفرصادق(ع)، مدرسه جده بزرگ و دارالحکمه نیز برگزار می‌شود.

مشکلانی با بیان این مطلب افزود: جلب توجه است که در این نشست‌ها که بسیاری از افراد علاقه‌مند حضور داشتند به غیر از ابوعلی سینا دیگر شخصیت‌ها را نمی‌شناختند.

وی با بیان اینکه جوانان کشور مفاخر سایر کشورها را بیشتر از مفاخر استان اصفهان می‌شناسند، اظهار داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حوزه نشر و سایر حوزه‌ها مانند آثار تجسمی، تولید فیلم، داستان که از فرهیختگان تهیه شده باشد، حمایت می‌کند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول