اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انجمن موسیقی دماوند

تصنیف "بیداری اسلامی" خرداد 91 رونمایی می‏شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند از رونمایی تصنیف "بیداری اسلامی" خرداد امسال در این شهرستان خبر داد.

تصنیف "بیداری اسلامی" خرداد 91 رونمایی می‏شود

رمضان بصیرت امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این کار هنری زیبا به همت انجمن جوانان موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند خلق شده است.

وی ادامه داد: پیش از این نیز تصنیف "دماوند" به همت همین انجمن رونمایی شده بود که این اثر کاری بزرگ، زیبا و ارزنده فرا‌منطقه‏ای و کشوری قلمداد می‏شود.

بصیرت اضافه کرد: شاعر و آهنگ‏ساز تصنیف بیداری اسلامی هر دو دماوندی هستند که با همراهی یک گروه نوازندگی این اثر را در مرحله تدوین، آماده می‏کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند افزود: بر اساس برنامه‏ریزی‏های به‌عمل آمده، این اثر با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی خرداد‌ماه 91 رونمایی می‏شود.

* برگزاری دوره‏های تخصصی نمایش در دماوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند همچنین از برگزاری دوره‏های تخصصی و آموزشی برای گروه‏های نمایشی در این شهرستان خبر داد.

بصیرت اظهار داشت: یکی از ملزومات هر رشته هنری، فراگیری جنبه‏های مختلف آن از محضر اساتید مجرّب و کارشناس است.

وی ادامه داد: با توجه به این مهم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در نظر دارد تا دوره‏هایی تخصصی برای دست‏کم سرگروه‏های نمایشی این شهرستان برگزار کند.

بصیرت اضافه کرد: اگر اداره‏کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران طبق برنامه‏های هماهنگ شده، استادی مجرّب را در اختیار شهرستان قرار دهد، هزینه‏های آن پرداخت می‏شود.

* تجربه‏ موفق برگزاری دوره‏های تخصصی هنری در دماوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند افزود: در غیر این‌صورت، به طور حتم با هماهنگی‏های به‌عمل آمده، هنرمندان دماوندی برای گذراندن دوره‏های تخصصی به پایتخت اعزام می‏شوند.

وی با اشاره به تجربه‏های موفق برگزاری دوره‏های تخصصی هنری در دماوند یادآور شد: برپایی دوره‏های تخصصی هنری برای هنرمندان علاقه‏مند دماوندی با موفقیت‏های بسیاری همراه بوده است.

بصیرت ادامه داد: سال گذشته، دوره تخصصی خوشنویسی زیر نظر استادی مجرّب آغاز شد و دوشنبه گذشته به پایان رسید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند اضافه کرد: علاوه بر این، هنرمندان دماوندی اکنون در حال گذراندن دوره‏های تخصصی نگارگری در هنرستان کمال‏الملک هستند.

انتهای پیام/ب10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول