اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اساتید بسیجی دانشگاه مازندران به مناسبت سوم خرداد

جامعه ما همچنان به فرهنگ ارزشمند بسیجی نیازمند است

خبرگزاری فارس: اساتید بسیجی دانشگاه مازندران با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: جامعه ما همچنان به فرهنگ ارزشمند بسیجی نیازمند است.

جامعه ما همچنان به فرهنگ ارزشمند بسیجی نیازمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، بسیج اساتید دانشگاه مازندران به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بزرگ بیت المقدس بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بدون تردید هر ملتی در تاریخ خود، فراز و نشیب‌های متعددی را پشت سر می‌گذارد که ملت ایران نیز از این قاعده استثناء نبوده‌اند، یکی از سخت‌ترین و در عین حال ماندگارترین آنها هشت سال دفاع از استقلال، تمامیت ارضی، شرف و هویت اسلامی انقلاب است و سوم خرداد روز مقاومت و پیروزی و تجلی فرهنگ و ایثار، شهادت و از خودگذشتگی ملتی است که با اتکا به قدرت لایزال الهی، حماسه‌ای جاوید بر تارک این سرزمین آفریدند و با رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی، الگوی ماندگار از فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل‌های بعدی طراحی ایران همیشه سرفراز گذاشتند.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به عملیات آزادسازی خرمشهر آمده است: اشغال خرمشهر در چهارم آبان 1359 به‌دست جبهه استکبار به سرکردگی رژیم بعث عراق و آزادسازی آن پس از 19 ماه بدست رزمندگان اسلام یکی از رویدادهای بی‌بدیل و سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی ایران در عرصه ملی و بین‌المللی محسوب می‌شود که توانست این روز را  به عنوان یک روز تاریخی و ملی در کشور به ثبت برساند که تاثیر آن در نظام بین‌الملل منجر به پیدایش وضعیت جدید و برهم خوردن توازن قوا در منطقه و برتری سیاسی و نظامی ایران اسلامی در برابر جبهه استکبار شد و این جنگ که در ابتدا با اهداف براندازی و یا تعدیل دیدگاه‌های انقلاب اسلامی طرح شده بود، برخلاف تصور دشمنان زمینه‌ساز تثبیت نظام سیاسی در داخل و در هم شکستن باورهای جبهه دشمن در خارج از مرزها شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: جمله تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد همواره بر خاطره تاریخی این ملت می‌درخشد و نشان از عظمت و خودباوری این ملت که بر پایه نیروی ایمان به نبرد برخاسته بودند، دارد.

اساتید بسیجی دانشگاه مازندران با تاکید بر اینکه مقاومت مردم خرمشهر حماسه ماندگاری است در پیامشان آورده‌اند: این مقاومت حماسه ماندگار است چرا که در حالی به مبارزه با دشمن تا دندان مسلح پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند. آنها با سلاح عزم، ایمان به مکتب و عشق به میهن اسلامی چنان حماسه‌ای را خلق کردند که در تاریخ ماندگار شد. خرمشهر برای ملت تنها یک شهر نیست بلکه نماد پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است. از این رو سوم خرداد و روز فتح خرمشهر، آئینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه این ملت است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: فتح خرمشهر، مهم‌ترین نتیجه عملیات بیت المقدس بود، ولی تنها نتیجه آن به شمار نمی‌آید. در این نبرد که یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین عملیات‌ها در دوران جنگ تحمیلی است حدود 5 هزار و 400 کیلومتر مربع از خاک کشور آزاد شد. آزادسازی خرمشهر در عملیات شگفت‌انگیز بیت المقدس از قدرتی حکایت می‌کرد که همت و ایمان رزمندگان اسلام آن را  پدید آورد. قدرتی که تاثیرات فرا منطقه‌ای برای ایران به ارمغان آورد.

در این پیام تاکید شد: اکنون بیش از سه دهه از آغاز این جنگ می‌گذرد اما هنوز آن‌گونه که شایسته حماسه‌سازی‌ها و دلاوری‌های این ملت است ارزش‌های مترتب بر این دفاع مقدس در میان نسل‌های انقلاب معرفی نشده است در حالیکه هویت ملی و اسلامی این نسل‌ها با تاریخ فداکاری‌ها و ایثارگری‌های مردم در دوران دفاع مقدس گره خورده است.

اساتید بسیجی دانشگاه مازندران در پایان این بیانیه آورده‌اند: آنچه مسلم است این است که ما همچنان به فرهنگ ارزشمند بسیجی نیازمندیم با این تفاوت که اگر در آن زمان از فرهنگ بسیج، توقع تشکیل یک نیروی توانمند و قابل اتکا در بعد نظامی را داشتیم امروز از این فرهنگ انتظار حضور در عرصه‌های علم و فناوری را داریم تا با این رویکرد لبیک خود را برای عملی ساختن فرامین مقام معظم رهبری ابراز کنیم.

انتهای پیام/س30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول