اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال ‌احمر جیرفت خبر داد

خریداری داروهای کمیاب برای حمایت از بیماران

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان جیرفت از خریداری داروهای کمیاب به مبلغ 62 میلیون و 500 هزار ریال برای حمایت از بیماران خبر داد.

خریداری داروهای کمیاب برای حمایت از بیماران

وجیه‌الله بهادر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر در سال گذشته اظهار داشت: برگزاری کلاس‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه، جشن‌ها و مناسبت‌های مختلف، نصب 300 متر پارچه و بنر، توزیع بروشور و تراکت، راه‌اندازی چادرهای راهنمایی مسافران نوروزی و توزیع نقشه و کیف کمک‌های اولیه در ایام نوروز امسال توسط جمعیت هلال احمر جیرفت انجام شده است.

وی با اشاره به شرکت اعضای جمعیت هلال احمر در کنگره علمی آثار و بلایای طبیعی افزود: برگزاری اردوهای درون و برون استانی، راه‌اندازی مسابقات فرهنگی نماز، قرآن، زبان انگلیسی، دیوارنویسی و نقاشی، همایش‌های اهدای خون، کاروان‌های غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، اعزام به کربلای معلی و جذب 3 هزار نفر از اعضا از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر جیرفت در سال گذشته بوده است.

بهادر با اشاره به اقدامات انجام شده توسط پایگاه میان‌جاده‌ای شهر جبالبارز تصریح کرد: این جمعیت در محل وقوع 23 فقره حادثه تصادف حضور یافته که 28 نفر مجروح و 19 نفر فوتی داشته و اقدامات لازم را انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: امدادرسانی به مجروحان 14 فقره تصادف، پاسخگویی و رسیدگی به 55 مورد مراجعه حضوری، 11 مورد اسکان اضطراری، گشت‌زنی و کشیک 20 ساعته و آماده به خدمت بودن با دستگاه‌های هیدرولیک و خودروهای امدادی و نجات از جمله اقدامات این پایگاه میان‌جاده‌ای است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جیرفت با اشاره به فعالیت‌های واحد داوطلبان گفت: برگزاری پروژه‌های سکته قلبی، استفاده صحیح از آنتی‌بیوتیک‌ها و همچنین هشت مرحله اهدای 416 هزار سی‌سی خون سالم از دیگر اقدامات این واحد در سال گذشته است.

 

بهادر ادامه داد: همچنین پروژه جلوگیری از بیماری سالک و مالاریا، تشکیل کاروان سلامت و جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در روستاهای دورافتاده و صعب‌العبور و نزدیک شهر نیز اجرا شده است.

وی با اشاره به ویزیت رایگان بیماران در مناسبت‌های مختلف توسط واحد داوطلبان افزود: خدمات حمایتی در این زمینه به بیماران ارائه و داروهای نایاب به مبلغ 62 میلیون و 500 هزار ریال تهیه شده است.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول