اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

افزایش 40درصدی بودجه سرانه اصفهان نسبت به سال گذشته

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سرانه استان نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش پیدا کرده، اما هنوز رتبه یکی مانده به آخر را دارد.

افزایش 40درصدی بودجه سرانه اصفهان نسبت به سال گذشته

حمید رضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: دو نوع بودجه در کشور در زمینه ملی و استانی وجود دارد که بودجه ملی مانند کنار گذرها، قطار سریع‌السیرها، کمربندی‌ها، مترو و پروژه‌های انتقال آب است.

وی ادامه داد: یک سری از این طرح‌های بودجه ملی ذکر شده که در اصفهان اجرایی می‌شود جزو بودجه استانی نیز محسوب می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه استانی نیز برای طرح‌های عمرانی و به صورت جاری اختصاص می‌دهند که برای استان اصفهان نیز در سال جاری بودجه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بودجه‌های ملی که در استان اجرایی می‌شود، بیان داشت: 100 میلیارد تومان برای قطار شهری اصفهان و برای آب‌رسانی به فلات مرکزی اصفهان که مشارکتی است 3.8 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

فولادگر از دیگر بودجه‌های در نظر گرفته سخن گفت و اضافه کرد: برای ساخت مصلی اصفهان 3.68 میلیارد تومان، قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران 29.4 میلیارد تومان، قطار اصفهان- شیراز 59 میلیارد تومان، مشارکت آزادراه اصفهان ـ شیراز 14.7 میلیارد تومان، استادیوم نقش جهان 12 میلیارد تومان، برای مجموعه استادیوم نقش جهان سه میلیارد تومان، کنارگذر شرق اصفهان که مشارکتی است 3.36 میلیارد تومان، کنارگذر غرب اصفهان 4.1 میلیارد تومان، قطار شهری بهارستان و فولادشهر حدود 27 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که جزو بودجه‌های ملی هستند.

وی سرانه اصفهان را حدود 100 هزار تومان عنوان کرد و گفت: بودجه سرانه استان اصفهان میان 500 تا 550 میلیارد تومان است که شامل  عمرانی و جاری می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اصفهان رتبه این استان را در زمینه عدد سرانه یکی مانده به آخر اعلام کرد و اظهار داشت: در این زمینه فقط تهران پایین‌تر از ما قرار دارد در حالی که استان اصفهان  در زمینه درآمد از چهار استان برتر کشور است.

وی ادامه داد: استان اصفهان از لحاظ درآمد مالیاتی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

فولادگر تصریح کرد: غیر از مترو که امکان افزایش بودجه آن هنگام تصویب بودجه کل کشور امکان‌پذیر بود درباره افزایش سرانه بودجه اصفهان به طور کلی در آینده نزدیک همانند گذشته اقدام‌هایی انجام می‌دهیم وسعی در این است که مجلس را در زمینه افزایش آن متقاعد کنیم چرا که اکنون سرانه بودجه اصفهان با توجه به درآمدزایی آن برای کشور عادلانه نیست.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول