اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری و مالی شهردار شیراز خبر داد

افزایش 70 درصدی بودجه شهرداری شیراز

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی شهردار شیراز گفت: بودجه سال جاری شهرداری شیراز نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش یافت.

افزایش 70 درصدی بودجه شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حسن اسدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افزایش 70 درصدی بودجه شهرداری شیراز نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بودجه یک‌هزار و  65 میلیارد تومانی شهرداری شیراز نسبت به سال گذشته 70 درصد و نسبت به سال 89 با افزایش 250 درصدی همراه بوده است.

معاون اداری مالی شهردار شیراز گفت: تحقق چنین بودجه‌ای که با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان یک تکلیف بر عهده شهرداری گذاشته شده است تلاش شبانه‌روزی می‌طلبد.

وی تصریح کرد: از بودجه یک‌هزار و  65 میلیارد تومانی شهرداری شیراز چهار درصد به خدمات اداری، 11 درصد خدمات شهری و  85 درصد به فعالیت‌های عمرانی اختصاص می‌یابد.

اسدی خاطرنشان کرد: بیش از 900 میلیارد تومان از بودجه شهرداری شیراز در سال جاری به فعالیت‌های عمرانی اختصاص یافته که این امر علاوه بر بی‌نظیر بودن نسبت به سال‌های گذشته موجب رونق چشم‌گیر در حوزه عمران شهری شده است.

وی ابراز داشت: از آنجا که ساختار شهرداری‌ها به گونه‌ای شکل گرفته که بر خلاف سایر دستگاه‌ها علاوه بر کسب درآمد باید هزینه کنند به شدت به اخذ عوارض وابسته هستند.

این مسئول گفت: تنها 400 میلیارد تومان از طریق اخذ عوارض به شهرداری‌ها کمک می‌شود و تحقق کامل بودجه نیازمند استفاده از راه‌های دیگر است که در این راستا مکلف هستیم 150 میلیارد تومان از طریق فروش اوراق مشارکت، 140 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 150 میلیارد تومان نیز از طریق پروژه‌های مشارکتی محقق کنیم.

اسدی اضافه کرد: 170 میلیارد تومان نیز از طریق فروش زمین محقق می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فروش اوراق مشارکت توسط شهرداری در سال گذشته گفت: سال گذشته توانستیم 145 میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش برسانیم که در این راستا شهرداری شیراز تنها شهرداری بود که موفق به فروش تمام اوراق مشارکت در مدت زمان اعلام شده، شد.

معاون اداری مالی شهردار شیراز ادامه داد: سود اوراق مشارکت فروخته شده به صورت روزشمار 20 درصد بوده و در بورس نیز قابل فروش است.

وی با بیان اینکه دارندگان اوراق مشارکت شهرداری شیراز از تخفیف 10 درصدی عوارض برخوردار هستند از آنها خواست این اوراق را تا پایان دوره چهار ساله نگه دارند.

اسدی اظهار داشت: پس از پایان این دوره چهار ساله با هشت پروژه مهمی که در شیراز تعریف شده است دارندگان اوراق مشارکت از سود بیشتری برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به هزینه‌های اختصاص یافته به کارهای خدماتی شهرداری شیراز گفت: انجام روزانه کارهای خدماتی شهرداری شیراز از جمله جمع‌آوری زباله، حفظ و نگهداری پارک‌ها و ایجاد فضای سبز، خدمات آتش‌نشانی و حمل و نقل عمومی اتوبوس حدود 300 میلیون تومان در روز هزینه دارد.

اسدی افزود: هزینه‌های شهرداری روز به روز در حال افزایش بوده و درآمد آن نیز ثابت است، از این رو باید به سمت انجام کارهای جدید رفت تا علاوه بر افزایش درآمد از وابستگی شهرداری‌ها به عوارض نیز کم شود.

معاون اداری مالی شهردار شیراز عمده مشکل اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری را تملک زمین عنوان کرد و افزود: آنچه که بیش از هر چیز وقت و نفس شهرداری را برای اجرای پروژه‌ها می‌گیرد بحث تملک است.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال جاری ورود بخش خصوصی به پروژه‌های مشارکتی عمرانی شهرداری شیراز باعث شود تا رونق عمرانی را شاهد باشیم.

اسدی در پایان بیان کرد: 23 پروژه مشارکتی با ارزش مالی 600 میلیارد تومان در شهرداری شیراز تعریف شده است که امیدواریم دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول