اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی اعلام کرد:

آمادگی هلال‌احمر آذربایجان غربی برای اسکان اضطراری در نوروز

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی هلال‌احمر آذربایجان غربی از آمادگی کافی برخوردار است.

آمادگی هلال‌احمر آذربایجان غربی برای اسکان اضطراری در نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه یحیی زینالپور امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار کرد: چنانچه حادثه‌ای در مناطق مختلف برای مردم یا مسافران رخ دهد آمادگی کافی اسکان اضطراری روزانه 385 نفر در سطح جاده‌ها وجود دارد همچنین در کمپ ائل‌لر باغی نیز فضای مناسبی برای اسکان 250 نفر فراهم شده است.

وی تصریح کرد: اسکان اضطراری یکی از مهم‌ترین خدمات هلال‌احمر در ایام نوروز برای مسافران و مردم بومی قلمداد می‌شود لذا در 12 پست ثابت و یک کمپ ائل‌لر باغی 50 چادر امدادی با امکانات و لوازم جانبی مورد نیاز راه‌اندازی می‌شود تا در صورتی که سانحه‌ای رخ داد به افراد در این چادرها پناه داده شود.

این مسئول توزیع اقلام فرهنگی را یکی دیگر از برنامه‌های ویژه نوروز عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی مطبوعات فعالیت چندانی نخواهند داشت لذا روزنامه و نشریه تهیه شده است در طول 19 روز بین پست‌ها توزیع گردد تا در اختیار مردم و مسافران نوروزی قرار بگیرد.

زینالپور به توسعه ناوگان امدادی هلال‌احمر استان اشاره کرد و گفت: از مجموع 13 دستگاه خودروی جدید پنج دستگاه خودروی نجات تیپ دو بوده و هشت دستگاه خودروی امدادی متداول خودروهای دیگر هستند که برای خرید و تجهیز آنها بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی تصریح کرد: خودروهای نجات تیپ دو به آخرین مدل‌های سیستم هیدرولیک رهاسازی، سیستم روشنایی در عملیات شبانه همچنین تجهیزات امداد و نجات در کوهستان مجهز هستند که با فراهم کردن امکانات مذکور اقدامات امدادرسانی به مصدومان و حادثه‌دیدگان با کیفیت بالاتری انجام می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: حضور نیروهای امدادرسان و چادرهای امداد در مناطق جاده‌ای برای مردم و هموطنان دلگرم‌کننده است لذا سفر ایمن و مطمئن برای آنها تضمین می‌شود ولی با این وجود امیدوار هستیم هیچ‌گونه مشکلی برای مردم پیش نیاید.

انتهای پیام/س20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول