اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی خبر داد

افتتاح مرکز عملیات‌های اضطراری در ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از افتتاح مرکز عملیات‌های اضطراری در ارومیه خبر داد.

افتتاح مرکز عملیات‌های اضطراری در ارومیه

سعید رهبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این پروژه برای تسریع در عملیات، فرماندهی عملیات و حوادث مختلف طراحی شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است به طوری که برای سرانجام رسیدن این طرح اعتباری به میزان 120 میلیون تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در این پروژه امکانات مختلفی مانند نقشه راه‌های استان، نقشه شهرستان‌های مناطق مختلف استان، شماره تماس‌های اضطراری 147 تعبیه شده است تا تماس‌های تلفنی مربوط به سوانح مختلف ضبط شود لذا با بهره‌برداری از این پروژه عملیات امداد و نجات در سطوح بهتری اجرا خواهد شد.

این مسئول حضور سریع در صحنه یکی از مهم‌ترین اهداف تعریف شده برای  اجرای این پروژه دانست و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه تلاش خواهد شد مدت زمان بین اعلام حادثه و حضور امدادگران در صحنه به حداقل برسد از طرف دیگر با این سیستم 18 نقطه حادثه‌خیز استان زیرپوشش جمعیت هلال احمر قرار می‌گیرد.

رهبر با بیان اینکه برای به بهره‌برداری رساندن این پروژه بیش از چهار ماه پرسنل جمعیت هلال احمر تلاش کرده‌اند، ادامه داد: در این مرکز برای خودروهای امدادی مکان‌یاب وصل می‌شود تا همه خودروها به طور آنلاین تحت کنترل قرار بگیرند و جاهایی که عملیات انجام می‌شود شناسایی کرده در صورت نیاز نسبت به اعزام نیروی کمکی اهتمام شود.

این مسئول به راه‌اندازی سیستم ویدیو کنفرانس اشاره کرد و گفت: زمانی که در نقطه‌ای از استان عملیات امداد و نجات انجام می‌گیرد با استفاده از ویدیو کنفرانس امکان برقراری ارتباط با تهران و سایر استان‌ها وجود دارد تا برای اجرای بهتر عملیات با مسئولان سایر مناطق کشور همفکری شود.

وی با بیان اینکه این سیستم در سابق به صورت سنتی استفاده می‌شد اضافه کرد: راه‌اندازی سیستم با قابلیت‌های مختلف در سایر مناطق در دستور کار قرار دارد تا متناسب با نیازها و ساختار هر شهرستان در این حوزه فعالیت شود ولی مرکز عملیات‌های اضطراری با این کیفیت و گستردگی خدمات فقط برای ارومیه احساس نیاز می‌شد زیرا عملیات‌های سایر نقاط از مرکز استان هدایت می‌شود.

مدیر آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از این مرکز امکان هدایت‌کردن و مدیریت عملیات‌های سراسر استان فراهم شده است لذا امید است در عملیات‌های آینده نیروهای امدادی بهتر از سابق حوادث را پوشش داده و در نجات جان افراد بحران‌زده بیشتر از قبل موفق شوند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول