اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط جمعیت هلال احمر استان قم صورت گرفت

برگزاری دوره تخصصی اسکان اضطراری در قم

خبرگزاری فارس: : دوره تخصصی اسکان اضطراری و اردوگاه ویژه خواهران امدادگر با حضور امدادگران و نجات‌گران در پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال احمر توسط اداره آموزش و پژوهش برگزار شد.

برگزاری دوره تخصصی اسکان اضطراری در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، خلیل‌الله سائلی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اعلام این خبر گفت: ایران به دلیل قرار گرفتن بر روی کمربند زلزله در معرض انواع سوانح است و در این بین، زلزله بیش از سوانح دیگر در تخریب خانه‌های شهری و روستایی موثر است.

وی افزود: آنچه که مسلم است پس از زلزله‌های ویران‌گر و یا سیلاب‌های خروشان و مخرب نیاز به تامین سرپناه اضطراری و موقت امری بدیهی و روشن است، بنابراین تامین یک سرپناه با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی ضروری است.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزش اسکان اضطراری ادامه داد: در این دوره شرکت‌کنندگان با آخرین استانداردهای اسکان و با انواع اسکان‌ها از جمله اسکان اضطراری، اسکان موقت و اسکان دائم پس از حادثه آشنا شدند.

مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان قم هدف از برگزاری این دوره را پیش بینی و طراحی شیوه‌های ممکن تخلیه، انتقال و استقرار جمعیت در زمان اضطرار و اسکان برشمرد و اذعان داشت: در این دوره امدادگران آموزش‌های لازم در مورد نحوه برپایی اردوگاه و استانداردهای لازم در جمعیت، اسکان، تغذیه، آب، بیماری‌های شایع در اردوگاه و توزیع اقلام امدادی را فرا گرفتند.

سائلی تصریح کرد: در دوره اسکان اضطراری 32 نفر از زبده‌ترین امدادگران خواهر شرکت کردند.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول