اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای‌عالی HSE اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد

کاهش حوادث ناشی از کار بندر رجایی در سال‌های اخیر

خبرگزاری فارس: دبیر شورای‌عالی HSE اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از کاهش وقوع "حوادث ناشی از کار" در بندر شهید رجایی طی سال‌های اخیر خبر داد.

کاهش حوادث ناشی از کار بندر رجایی در سال‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بهیار آناهید عصر یک‌شنبه در نشستی پیرامون تشریح عملکرد مرکز HSE مجتمع بندری شهید رجایی در سال گذشته با بیان اینکه تمام شرکت‌ها موظف به برگزاری منظم جلسات کمیته HSE هستند، اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی مرکز HSE بندر شهید رجایی، نظارت بهتر بر رعایت ضوابط ایمنی و نظارت بر بهداشت و محیط زیست در تمام فعالیت‌های بندری است.

وی ادامه داد: تجزیه و تحلیل حوادث روی داده و ارائه راهکارهای اجرایی به منظور جلوگیری از بروز دوباره آن و شناسایی، ارزیابی و کنترل اعمال ناایمن و شرایط ناایمن و شرایط به وجود آورنده حوادث و شبه‌حوادث از مهم‌ترین اهداف و مأموریت‌های مرکز HSE است.

دبیر شورای‌عالی HSE اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: با کمک و همکاری اداره آموزش، نیازسنجی آموزشی برای مشاغل مختلف در بندر و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه ایمنی و بهداشت برای اداره‌کل و نیز شرکت‌های کارگزار امور بندری صورت گرفته است.

آناهید افزود: در همین راستا دستورالعمل‌ها، مقررات و استاندارد‌های کاربردی در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست به منظور انجام ایمن فعالیت‌های بندری تدوین و به تمام شرکت‌های فعال در مجتمع بندری شهید رجایی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها ملزم به دریافت گواهینامه ایمنی تجهیزات به منظور ارتقای سطح ایمنی و گواهینامه IMS و لزوم تمدید به موقع آنها هستند، افزود: تمام پیمانکاران ملزم به جذب نیروی‌های دارای شرایط کار در بخش HSE شده‌اند تا پی‌‌گیر موارد مرتبط با ایمنی، بهداشت و محیط زیست باشند و ملزم به ارزیابی و کنترل ریسک‌های عملیاتی شده‌اند.

وی هم‌چنین به الزامات شرکت‌ها اشاره و بیان کرد: الزام تمام پیمانکاران به استفاده از تجهیزات حفاظت فردی ایمن و استاندارد در عملیات، الزام بخش خصوصی فعال در بندر شهید رجایی به انجام معاینات ادواری برای تمام کارکنان و نظارت بر انجام آن، الزام بخش خصوصی فعال در بندر شهید رجایی به منظور ارزیابی و کنترل عوامل زیان‌آور محیط کار و نظارت بر انجام آنها مهم‌ترین الزامات شرکت‌هاست.

رئیس اداره رفاه، بیمه و بهداشت عمومی بندر شهید رجایی با بیان اینکه از سال 1389 برنامه‌هایی تدوین شد در این اداره تدوین و اجرایی شد، افزود: در پی اجرای این برنامه‌ها تلاش‌هایی صورت گرفت تا اینکه آمار حوداث ناشی از کار در سال 89 نسبت به سال 88، 60 و آمار سال 90 به سال 89 به میران 46 درصد کاهش یافته است.

آناهید در بخش دیگری از سخنان خود افزود: گشت‌ها و بازدیدهای منظمی توسط بخش‌های مختلف اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به طور مرتب در بندر شهید رجایی با هدف نظارت صورت می‌گیرد.

به گفته این مسئول در کنار این بازدیدها، اعضای شورای اداری بندر شهید رجایی نیز بازدیدهای مدیریتی را به عمل و امور را به صورت شبانه مورد کنترل قرار می‌دهند.

بیش از 60 درصد واردات و صادرات کشور از طریق بندر شهید رجایی واقع در غرب بندرعباس صورت می‌گیرد، هزاران نفر در این مجتمع بندری در شیفت‌های مختلف مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول