اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دریایی بندری اداره‌کل بنادر هرمزگان عنوان کرد

الحاق ایران به کنوانسیون کار دریایی

خبرگزاری فارس: معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: این اداره‌کل فعالیت‌هایی را در راستای فراهم شدن زمینه الحاق ایران به "کنوانسیون کار دریایی" آغاز کرده است.

الحاق ایران به کنوانسیون کار دریایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس الله‌مراد عفیفی‌پور شنبه شب در حاشیه برگزاری نخستین دوره آموزشی عملی کنوانسیون کار دریایی که در بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: پس از تصویب "کنوانسیون کار دریایی" در نشست 94 سازمان بین‌المللی کار در سال 2006 دریانوردان امیدوارند الزامات کنوانسیون توسط مالکان رعایت شود.

این مسئول اطمینان از رعایت حداقل الزامات کار بر روی کشتی، ساماندهی شرایط جذب دریانوردی از نظر قراردادی، شرایط زندگی و تغذیه، بهداشت و شرایط رفاهی را بخشی از این خواسته‌ها عنوان کرد.

به گفته معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تحقق این خواسته‌ها مشروط به عضویت کشورها در کنوانسیون مذکور، اجرای آن و انجام بازرسی‌های لازم است.

عفیفی‌پور با بیان اینکه برگزاری این دوره آموزشی گام نخست اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برای آمادگی برای پیوستن به کنوانسیون یاد شده از سوی کشورمان به حساب می‌‌آید، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران از سال‌های گذشته به دنبال عضویت در این کنوانسیون است.

وی در این راستا ادامه داد: پس از اجباری شدن اجرای این کنوانسیون، کشتی‌های وارده به بنادر مطابق کنوانسیون بازرسی خواهند شد و کشتی‌های غیر مشمول نیز بایستی اقدامات معادلی را اتخاذ کنند.

معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه قوانین فعلی کار در حوزه دریا کاستی‌هایی دارد، افزود: هر چند کنوانسیون‌های دریایی از قبیل SOLAS و STCW و COLREG و آیین‌نامه‌های اجباری ایمنی ISM Code و امنیتی ISPS Code موارد بی‌شماری از مباحث ایمنی، آموزش، ساعات کار و استراحت دریانوردان را پوشش داده است، اما با توجه به بررسی وضعیت دریانوردان و آنالیز حوادث دریایی، کمبود مقررات و استانداردهای بین‌المللی کار دریایی محسوس است.

یادآور می‌شود، دوره آموزشی عملی کنوانسیون کار دریایی با حضور مدیر کل بخش کار سازمان بین‌المللی کار (ILO) در بندر شهید رجایی برگزار شد.

در این دوره آموزشی که 35 نفر از مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، وزارت دادگستری، وزارت امور خارجه، سازمان استاندارد، تعاونی اتحادیه مالکان کشتی، انجمن صنفی کارگری و دریانوردان و کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند، شرکت‌کنندگان با قوانین کنوانسیون کار دریایی آشنا شدند.

در حاشیه این نشست معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیرکل بخش کار سازمان بین المللی کار (ILO) با هم دیدار و در راستای الحاق ایران به این کنوانسیون گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول