اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تأکید بر برنامه‌های سال جاری محقق شد

آغاز همایش تبیین استراتژی دریایی بنادر هرمزگان در کیش

خبرگزاری فارس: همایشی با عنوان "تبیین استراتژی دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در سال 91" به میزبانی اداره بنادر دریایی جزیره کیش آغاز شد.

آغاز همایش تبیین استراتژی دریایی بنادر هرمزگان در کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عصر امروز در حاشیه برگزاری این همایش با اشاره به اهداف آن اظهار داشت: یکی از گسترده‌ترین حوزه‌های عملکردی بنادر و دریانوردی مربوط به استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: اهمیت آب‌های هرمزگان و وجود بنادری مهم در عرصه مسافری و تجاری، این استان را سایر استان‌های ساحلی و دریایی متمایز کرده است و از این‌رو هرمزگان و دستگاه مربوط به مدیریت بنادر و دریانوردی آن از دیرباز مورد توجه بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه جزیره کیش نیز در حوزه دریایی از دیرباز به ویژه در بخش تجاری زبانزد خاص و عام بوده است، افزود: طی سال‌های اخیر در این جزیره با توسعه بندرگاه و اسکله‌ تجاری، زیرساخت‌های درخور توجهی در حوزه تجاری ایجاد شده است.

صفایی ادامه داد: علاوه بر ظرفیت‌‌های یاد شده، امروز محورهای دریایی منتهی به کیش به ویژه از بندر چارک و بندر آفتاب از مسیرهای دریایی مسافرتی مهم کشور به شمار می‌روند به طوری که سالانه میلیون‌ها مسافر از این محور تردد می‌کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های مهم اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان طی سال جاری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مشکلی در حوزه زیرساختی مسافرت‌های دریایی به کیش وجود ندارد و زیرساخت‌های مناسبی در بنادر آفتاب و کیش ایجاد شده است.

وی به برگزاری همایش تبیین استراتژی دریایی بنادر هرمزگان اشاره کرد و گفت:‌ از اهداف و استراتژی سال 91 می‌توان اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان می‌توان به عملیات دریایی، عملیات راهنمایی کشتی‌ها، vts، ثبت شناوران، خدمات دریایی، جست‌وجو و نجات، بازرسی از شناورها، بررسی سوانح، حفاظت از محیط زیست، علائم کمک ناوبری و هیدروگرافی و لای‌روبی منطقه دریایی تحت حاکمیت دریایی هرمزگان اشاره کرد.

در این همایش دو روزه علاوه بر علی‌اکبر صفایی مدیرکل بنادر هرمزگان، معاونت عملیات دریایی و بندری، رؤسای ادارات دریایی و 50 نفر از کارشناسان و مسئولان بنادر هرمزگان و شرکت‌های دریایی طرف قرارداد پروژه‌های دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز حضور دارند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول