اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی:

حوزه ‌هنری خراسان رتبه برتر جشنواره تولیدات استان‌ها شد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی از کسب رتبه برتر حوزه‌ هنری خراسان‌رضوی در جشنواره تولیدات استان‌ها خبر داد.

حوزه ‌هنری خراسان رتبه برتر جشنواره تولیدات استان‌ها شد

سیدجواد رفاهی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، گفت: سومین جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری استان‌ها امسال در کرمانشاه برگزار شد و طی آن حوزه هنری خراسان‌رضوی در بخش‌های گوناگون عنوان برتر را از آن خود کرد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی افزود: این جشنواره 4 روز در کرمانشاه و در محل بیستون برگزار شد و روز پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس حوزه هنری کشور، استاندار کرمانشاه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و جمعی از هنرمندان پیشکسوت به کار خود پایان داد.

وی بیان کرد: در بخش تازه‌های نشر ماهنامه‌ فرهنگی هنری تاک رتبه‌ نخست را به دست آورد، هم‌چنین در ادامه این بخش حوزه هنری‏ خراسان‌رضوی سه عنوان دیگر را به دست آورد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی ادامه داد: در بخش محصولات صوتی تصویری اثر «شهر من کبوترانه» مقام دوم، در بخش نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای اثر «اشراق» رتبه‌ سوم را به دست آورد و در بخش پژوهش، «کار هنر» مورد تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بخش فیلم کوتاه، شیر تلخ به نویسندگی و کارگردانی ناصر ضمیری عنوان نخست را از آن خود کرد و در بخش پویانمایی رتبه نخست به نبرد خلیج‌ فارس به کارگردانی فرهاد عظیما تعلق گرفت که هر دوی این آثار در جشنواره‌های داخلی و خارجی حائز رتبه‌های برتر شدند.

رفاهی خاطرنشان کرد: در بخش گرافیک اثر رضا باباجانی رتبه برتر را از آن خود کرد و در بخش رمان، اثر جاده جنگ که از پرفروش‌ترین رمان‌های کشور و استان است نوشته منصور انوری عنوان برتر جشنواره را کسب کرد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: در رشته گرافیک بخش تجسمی جایزه سوم به وحید عرفانیان از هنرمندان خراسان‌رضوی تعلق گرفت، هم‌چنین در بخش کاریکاتور رتبه‌ سوم را محمود آزادنیا از هنرمندان مطرح کاریکاتور کشورمان از آن خود کرد.

وی تصریح کرد: در رشته‌ نسخ بخش تجسمی، محسن عبادی رتبه‌ سوم جشنواره را به دست آورد و در بخش ثلث رتبه‌ سوم را باز هم محسن عبادی از حوزه هنری خراسان‌رضوی کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه اکثر رتبه‌های برتر این جشنواره مربوط به خراسان‌رضوی بود، ادامه داد: به همین منظور در ادامه و در رشته‌ عکس، سیدعلی سیدی جایزه سوم جشنواره را به دست آورد و الهه شعبانی از هنرمندان عرصه تذهیب و نگارگری مورد تقدیر ویژه هیئت داوران قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در بخش شعر کلاسیک تدوینی تاب لاله‌های سربلند نوشته مجید نظافت و هادی منوری رتبه دوم را کسب کردند.

رفاهی اظهار کرد: هم‌چنین به ترتیب در بخش‌های گرافیک و خود نوشت ادبیات پایداری سمانه کاملی رتبه دوم و سیدعلی کرمی به عنوان رتبه برگزیده شناخته شدند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: امید است با وجود چنین جشنواره‌هایی در سطح کشور، حوزه هنری خراسان‌رضوی همواره به کسب رتبه‌های برتر بپردازد، چرا که تولیدات حوزه هنری خراسان‌رضوی در سطح بالایی قرار دارد.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول