اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

اشتغال تحصیل کردگان رشته‌های کشاورزی دراولویت است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: در طرح‌های کشاورزی ارائه شده برای اختصاص تسهیلات، به کارگیری و اشتغال تحصیل کردگان رشته‌های کشاورزی به ویژه در روستا‌ها در اولویت قرار دارد.

اشتغال تحصیل کردگان رشته‌های کشاورزی دراولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در ستاد توسعه کشاورزی شهرستان‌های شوش، دزفول، اندیمشک، هفتکل و هویزه، اظهار داشت: به غیر فارغ التحصیلان و بیکاران، یک ریال وام نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه تسهیلات خوبی برای توسعه کشاورزی و اشتغال جوانان از سوی دولت پیش بینی و ابلاغ شده است، افزود: مسئولیت تأیید بیکار بودن افرادی که طرح ارائه می‌دهند به عهده دستگاه‌های مرتبط است.

به گفته وی، فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی را باید سازمان نظام مهندسی و کشاورزی هر شهرستان تأیید کند و در روستا‌ها نیز جهاد کشاورزی مسئولیت دارد متقاضیان را در صورتی تأیید کند که فرزند کشاورز باشند که با هدف جلوگیری از مهاجرت آنها به شهر، تسهیلات اشتغالزایی و توسعه کشاورزی به آنها اعطا می‌شود. سایر بیکاران متقاضی نیز باید در سامانه اشتغالزایی ثبت نام کرده باشند و تأیید آنها به عهده اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

حجازی درباره سرانه اشتغال نیز گفت: میانگین رقم 30 میلیون ریال برای سرانه ایجاد هر شغل در نظر گرفته شده و فرمانداران باید تلاش کنند سرانه طرح‌های متقاضیان را به این رقم نزدیک کنند و برای طرح‌های با سرانه و هزینه بالا، قطعاً باید آورده متقاضیان نیز افزایش یابد.

وی تأکید کرد: در نشستی با بانک‌ها میزان سرانه‌ها و سهم آورده متقاضیان بررسی و تا هفته آینده ابلاغ می‌شود.

رئیس کارگروه توسعه کشاورزی خوزستان گفت: برای طرح‌های زیر 30 میلیون ریال سرانه، 10 درصد آورده متقاضی، طرح‌های بین 30 تا 60 میلیون ریال سرانه اشتغال، 25 درصد به عنوان آورده و برای طرح‌های بالا‌تر از 60میلیون ریال سرانه باید 50 درصد به عنوان آورده متقاضی منظور شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان خطاب به فرمانداران حاضر در این نشست گفت: گزارش پیشرفت کار ستاد توسعه کشاورزی به طور مرتب پیگیری و به استان ارائه شود. هر شهرستانی که عقب بماند و روند کند داشته باشد، سهمیه تسهیلات آن کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول