اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی برگزیدگان

طرح آیین جوانمردی در دانشگاه شهید چمران اهواز خاتمه یافت

خبرگزاری فارس: نخستین دوره طرح آموزشی فرهنگی «آیین جوانمردی» با معرفی برگزیدگان و تجلیل از برگزار کنندگان این طرح در دانشگاه شهید چمران اهواز به کار خود پایان داد.

طرح آیین جوانمردی در دانشگاه شهید چمران اهواز خاتمه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نخستین دوره از طرح آیین جوانمردی که با برگزاری 18 جلسه آموزشی، اردوی سفر به مناطق عملیاتی (شلمچه، فاو، دهلاویه، طلائیه و ...) و معراج شهدا از اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود امروز با برگزاری مراسم اختتامیه پایان یافت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز ظهر امروز در اختتامیه نخستین دوره طرح آیین جوانمردی هدف از برگزاری این دوره را معرفی الگویی از شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: همه برکت‌ها و آسایش امروز ما مدیون شهداست و نباید این مسئله را حتی یک لحظه فراموش کنیم.

علیرضا مخبر دزفولی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مصونیت انقلاب ما در مقابل تهدیدها ادامه یابد، باید ضمن بهره‌ بردن از فرامین رهبر معظم انقلاب، روحیه شهادت‌طلبی و ایثار را در جامعه ترویج کنیم.

وی افزود: طرح‌‌های فرهنگی آموزشی که با نام دانشگاه شهید چمران اهواز در دانشگاه‌های کشور شناخته می‌شود، مؤثرترین و ماندگار‌ترین فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان گفت: امسال به طور همزمان پنج طرح آموزشی فرهنگی شامل فرهنگ و اندیشه اسلامی، مسیر مطهر، وصال، آیین جوانمردی و نهضت قرآنی در دانشگاه شهید چمران اجرا شد که برخی از آنها خاتمه یافته است.

مخبر دزفولی ادامه داد: این طرح‌های فرهنگی هستند که می‌توانند کادرسازی کنند و از میان شرکت کنندگان در این دوره‌ها مدافعانی برای دفاع از ارزش‌های اسلام تربیت شوند.

وی با اشاره به اینکه استقبال از طرح‌های آموزشی فرهنگی در میان دانشجویان دختر بسیار بیشتر از پسران است، خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: زکات دانایی، نشر علم است پس باید آموزه‌‌های این دوره را در اقشار جامعه به ویژه دیگر دانشجویان ترویج کنید.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز تأکید کرد: اگر در مقابل تضعیف ارزش‌های دفاع مقدس سکوت کنید، مدیون شهدا هستید.

مخبر دزفولی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم همه کسانی که در طرح آیین جوانمردی شرکت کردند و معنویتی فرا گرفتند که قبلا نداشتند، وبلاگ ایجاد کنند و حس خودشان و آنچه را که از این دوره آموخته‌اند از این طریق به دیگران منتقل کنند.

وی ادامه داد: دانشجویانی که وبلاگ به روز و حاوی مطالب جذاب در این باره داشته باشند و آن را به خوبی مدیریت کنند، سال آینده به اردوی مشهد مقدس اعزام شوند.

در ادامه این آیین، از اساتید، راویان و دانشجویان شرکت کننده در طرح آیین جوانمردی قدردانی شد.

طرح آیین جوانمردی در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی برای نخستین بار در سطح دانشگاه‌های کشور به منظور معرفی آیین و مشی و مرام شهدای گرانقدر و معرفی الگویی قابل پیروی از آنان برای جوانان دانشگاهی در دانشگاه شهید چمران به اجرا درآمد.

 

هدف از برگزاری طرح آموزشی فرهنگی آیین جوانمردی، ترویج فرهنگ ایثار و ارائه الگوی رفتاری به جوانان با محوریت شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

 

همچنین این طرح ضمن ارج نهادن به ایثارگری‌های زنان و مردان مسلمان ایران در هشت سال دفاع مقدس، در پی دستیابی به برخی از زوایای پنهان اخلاقی و سبک زندگی شهیدان است.

این طرح از سوی مدیریت امور فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی و کانون شهدا این دانشگاه تدوین شده است.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول