اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شرق تهران:

فرهنگ شهادت وضع کنونی تنگه‏ واشی را نمی‏پذیرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه گفت: فرهنگ شهادت وضع کنونی منطقه تفریحی "تنگه ‏واشی" در فیروزکوه را نمی‏پذیرد.

فرهنگ شهادت وضع کنونی تنگه‏ واشی را نمی‏پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران-دماوند، ابراهیم اکبری عصر امروز در جمع مسئولان فرهنگی شهرستان دماوند بیان کرد: در روستای "جلیزجند" شهرستان فیروزکوه با وجود تقدیم 17 شهید به انقلاب به واسطه بی‏فرهنگی‏های برخی‏ها، وضع چندان قابل قبول نیست.

وی اظهار داشت: هر چند مردم این روستای زیبای شهیدپرور همچنان فرهنگ خود را با همان اصالت حفظ کرده‏اند؛ اما بی‏فرهنگی‏های برخی گردشگران در آن منطقه مشکلاتی ایجاد کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در ادامه با اشاره به وضع فرهنگی نواحی گردشگری شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر توانمندی‏های گردشگری شهرستان دماوند تنها محدود به چند منطقه خاص نیست.

اکبری اضافه کرد: همه نواحی این دیار و شهرستان فیروزکوه برای توسعه صنعت توریسم دارای استعدادهای بالقوه‏ای است.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه، اغلب اراضی حواشی نواحی گردشگری دماوند املاک خصوصی است.

وی تصریح کرد: در هر یک از باغات اطراف سایتی گردشگری در دماوند مانند "غار رود افشان" دماوند باغ‏های خصوصی وجود دارد و بهترین راه برای کنترل آسیب‏های فرهنگی در چنین مناطقی، اجتماع گردشگران در اماکن استقرار از پیش تعیین شده است.

* ورود 60 هزار نفر به دماوند در ایام تعطیل فصول گرم

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه از ورود 60 هزار نفر به شهرستان 100 هزار نفری دماوند در ایام تعطیل خبر داد و افزود: در ایام تعطیل فصول گرم سال بیش از نیمی از جمعیت کنونی شهرستان دماوند وارد مناطق تفریحی و واحدهای ویلایی این خطه می‏شوند.

اکبری ادامه داد: حال این سئوال مطرح است که آیا می‏توان امور فرهنگی این تعداد ورودی ساکن در واحدهای ویلایی را کنترل کرد.

* گردشگری در قالب تور؛ راهکار کنترل آسیب‏های اجتماعی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه ورود توریست در قالب تورهای گردشگری را بهترین راهکار کنترل آسیب‏های اجتماعی خواند.

وی افزود: پیشنهاد ما به شورای فرهنگ عمومی دماوند و همچنین اداره‏کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، برپایی تورهای گردشگری است.

اکبری تصریح کرد: در سایه این اقدام می‏توان با تورهایی که اعضای آن به مسائل غیرفرهنگی روی آورده‏اند، برخوردهایی قانونی مانند تعلیق صورت داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه اضافه کرد: حضور تک ‏تک افراد بدون ضابطه خاص به هر ترتیب مشکلات و تبعات منفی ضدفرهنگی را نیز به دنبال دارد.

 

* لزوم تذکر حدود جرایم امور ضد ‏فرهنگی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه با تاکید بر لزوم فضاسازی اماکن عمومی شهرستان دماوند در ایام گرم سال خاطرنشان کرد: مسئولان امور اجرایی و قضایی شهرستان دماوند در ماه مبارک رمضان در قالب نصب بنرهایی مصادیق جرایم مرتبط با این ماه و همچنین حدود قانونی آن را متذکر می‏شوند.

اکبری ادامه داد: از این تجربه موفق می‏توان در ایام تابستان و در راستای برخورد با نمودهای ضدفرهنگی همچون رعایت نکردن عفاف و حجاب نیز استفاده کرد و مسائل قضایی را به معدود افراد بی‏فرهنگ گوشزد کرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول