اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان البرز خبر داد

جریمه استفاده رانندگان از تلفن همراه تحت هر شرایطی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان البرز تأکید کرد: استفاده از تلفن همراه تحت هر شرایطی حتی با نصب هندزفری مخالف قانون بوده و جریمه سنگینی به همراه دارد.

جریمه استفاده رانندگان از تلفن همراه تحت هر شرایطی

سرهنگ حبیب کمالوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که از سوی مردم مطرح شده و در سطح شهر از مأموران راهنمایی و رانندگی پرسیده می‌شود، مربوط به نحوه استفاده از تلفن همراه توسط رانندگان است.

وی تصریح کرد: قانون جدید راهنمایی و رانندگی در این مورد صراحت کامل داشته و استفاده از تلفن همراه تحت هر شرایطی ممنوع بوده و جریمه سنگینی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

* استفاده از تلفن همراه عامل بسیاری از تصادفات است

این فرمانده ارشد انتظامی با بیان این که تحقیق‌ها نشان می‌دهد عامل بسیاری از تصادفات درون و برون شهری که متأسفانه منجر به خسارات سنگین جانی و مالی می‌شود، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است، گفت: به همین دلیل قانون به این موضوع توجه داشته و مأموران راهنمایی و رانندگی نیز از کنار چنین تخلفی به راحتی عبور نمی‌کنند.

کمالوند تأکید کرد: تحت هر شرایطی راننده خودرو و موتورسیکلت حق استفاده از تلفن همراه را ندارد و مأموران پلیس در صورت مشاهده این تخلف، اعمال قانون خواهند کرد.

* استفاده از هندزفری نیز ممنوع است

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برخی از رانندگان خودروها اقدام به نصب هندزفری بر روی گوشی تلفن همراه خود کرده و به این وسیله در حین رانندگی با طرف مقابل گفت‌وگو می‌کنند، آیا در این زمینه نیز قانون ممنوعیت‌هایی را اعمال کرده است؟ گفت: همان‌طور که گفتم قانون شفاف است و صراحت کامل دارد.

کمالوند ادامه داد: وقتی می‌گوییم استفاده از تلفن همراه تحت هر شرایطی ممنوع است، یعنی اینکه رانندگان نمی‌توانند با نصب تجهیزات جانبی از این وسیله در حین رانندگی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: حتی ارسال و یا دریافت و مطالعه پیامک نیز ممنوع است و مأموران راهنمایی و رانندگی استان البرز با جدیت در صورت مشاهده چنین تخلفی با متخلفان برخورد خواهند کرد.

کمالوند در پایان اظهار داشت: اعمال این قوانین برای ایجاد امنیت شهروندان است و انتظار داریم که رانندگان خودروها برای حفظ سلامت خود با مأموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول