اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان:

شهیده ناهید فاتحی‌کرجو الگوی کامل ولایت‌مداری است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: شهیده ناهید فاتحی‌کرجو ملقب به سمیه کردستان ( شهیده شاخص زنان امسال کشور) الگویی کامل و بی‌نظیر از ولایت‌مداری است.

شهیده ناهید فاتحی‌کرجو الگوی کامل ولایت‌مداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ناهید منصوری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز زن در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج، اظهار کرد: این شهید بزرگوار الگویی معاصر در حجاب و عفاف و حب و اطاعت از ولایت است که همه بانوان ایرانی باید با تأسی از او همواره راهش را ادامه دهند.

وی زنده‌نگهداشتن یاد و خاطر این شهیده بزرگوار و دیگر شهدای انقلاب را وظیفه‌ای شرعی خواند و اضافه کرد: حراست از انقلاب و حرکت در مسیر اهداف متعالی این شهدای بزرگوار بهترین راه زنده‌نگهداشتن یاد و خاطره آنان است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان  معرفی هر ساله دو شهید به‌عنوان شهدای شاخصه کشوری را اقدامی ارزشمند در راستای معرفی بیش از پیش شهدا به جوانان و نوجوانان نسل امروز عنوان کرد و گفت: با معرفی شهدای شاخص کشور می‌تواند گامی ارزشمند در راستای معرفی الگوهای ارزشی به جوانان کشور باشد.

به گزارش فارس؛ شهیده فاتحی‌کرجو در چهارمین روز از تیر‌ماه سال 1344 در شهر سنندج در میان خانواده‌ای مؤمن و متدین به دنیا آمد.

 پدر این شهید بزرگوار از پرسنل ژاندارمری و مادرش زنی زحمت‌کش و خانه‌دار بود که فرزندانش را با عشق به اهل بیت بزرگ می‌کرد.

 ناهید کودکی مهربان، مسئولیت‌پذیر و شجاع بود که در دامن پر معرفت و عفت مادر با بزرگ شدن جسم، روح معنوی خود را پرورش داد.

با شروع حرکت‌های انقلابی مردم ایران ناهید هم به سیل خروشان انقلابیون پیوست و با شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های ضد طاغوت در جرگه دختران مبارز کردستان قرار گرفت.

این شهیده کردستانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  و شروع درگیری‌های ضدانقلاب در مناطق کردستان، همکاری‌اش را با نیروهای ارتش و سپاه آغاز کرد.

شروع همکاری وی با نیروهای ارتش و سپاه خشم ضدانقلاب بخصوص گروهک کومله را که زخم‌خورده فعالیت‌های انقلابی او و سایر دوستانش بودند برانگیخت.

اوایل زمستان سال 1360 ناهید به شدت بیمار می‌شود و برای معاینه به درمانگاهی در میدان مرکزی شهر سنندج سپرده می‌شود و به علت تاخیر خانواده‌اش نگرانش می‌شوند ولی با وجود تلاش‌های زیاد موفق به پیدا کردنش نمی‌شوند.

بعد از ربوده شدن ناهید خانواده مرتب مورد تهدید قرار می‌گیرند و افراد ناشناس با فرستادن نامه‌های تهدید‌آمیز از آنها می‌خواهند تا دیگر با سپاه و پیش‌مرگان انقلاب همکاری نکنند.

چند وقتی از ربوده شدن ناهید گذشته بود که خبر گرداندن دختری در روستاهای کردستان با دستانی بسته و سری تراشیده به جرم اینکه این جاسوس خمینی است همه جا پخش می‌شود.

مردم روستا در آن شرایط سخت که جرأت حرف زدن نداشتند، به وضعیت شکنجه وحشیانه این دختر اعتراض کرده بودند، اما هیچ گوش شنوا و مرد عملی پیدا نشده بود که ناهید دختر جوان و انقلابی را از چنگال ستم آنها رهایی بخشد.

با گذشت یازده ماه از ربودن ناهید پیکر مجروح و کبود او را با سری شکسته و تراشیده در سنگلاخ‌های اطراف روستای هشمیز پیدا می‌کنند.

پیکر بی‌جان و آغشته به خون ناهید کتابی مصور از ددمنشی ضد‌ انقلاب بود، که زنان بسیاری در آن زمان با دیدن آثار شکنجه بر بدن این شهید و سرشکسته و تراشیده‌اش به ماهیت اصلی ضد انقلاب بیش از پیش پی‌برده و با ایمان و بصیرتی بیشتر به مبارزه با آنان پرداختند.

منصوری در پایان بر الگوگیری از زندگی این شهیده بزرگوار تاکید کرد و افزود:‌ نوجوانان و دختران ایران اسلامی باید بدانند که وقتی ناهید فاتحی‌کرجو به شهادت رسید، تنها 17 سال داشت، اما اکنون بعد از گذشت بیش از دو دهه از شهادتش نامش به برکت متعالی بودن هدف و ارزش‌هایش زنده و شیوه زندگی‌اش الگویی برای زنان مجاهد است.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول