اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) تهران:

ولایتمداری و بصیرت برگرفته از سیره پاک فاطمی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) تهران گفت: ولایتمداری و بصیرت برگرفته از سیره پاک فاطمی است.

ولایتمداری و بصیرت برگرفته از سیره پاک فاطمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدحسین رجبی‎دوانی بعد از ظهر امروز در همایش زن، ولایتمداری و بصیرت بانوی ایرانی در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) دارای مقام و شأن بسیار رفیعی است و فضایل فراوانی در وجود مقدسش جمع شده تا الگویی مناسب برای بشریت باشد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه فاطمه (س)، دختر رسالت، همسر ولایت و مادر امامت است ولی صرفا داشتن این ویژگی‎ها او را به اوج رفعت نرسانده که حتی در مقام منزلت حضرت زهرا (س) در مقایسه با امیرالمومنین علی (ع) بین علمای ما اختلاف وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) تهران اذعان کرد: برخی معتقدند که حضرت زهرا (س) مقامش از امام علی (ع) رفیع‎تر است، برخی نیز حضرت علی (ع) را برتر می‎دانند و عده‎ای نیز هر دو بزرگوار را برابر می‌دانند و گروهی نیز معتقدند تنها فضیلت امام علی (ع) بر حضرت زهرا (س) امامت و ولایت اوست.

رجبی‎دوانی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) الگویی برای مردان و زنان است بیان داشت: رسالت پیغمبر (ص) به واسطه حضرت زهرا (س) است که تا قیامت پایدار می‎ماند چون او باید همسر ولایت شود و از این ازدواج 11 حجت حق و برجسته‎ترین خلایق الهی پدید آیند.

وی خاطر نشان کرد: بر خلاف تصور برخی افراد که به اشتباه فکر می‎کنند نسل، از طریق مرد اصالت و تداوم می‎یابد باید اذعان کرد که زن اصل تداوم نسل است چرا که بدون پدر، حضرت عیسی (ع) پدید آمد که بدون مادر این اتفاق نمی‎افتاد.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) تهران؛ از بصیرت به عنوان روشن‎بینی، تشخیص راه درست و به موقع در مسیر قرار گرفتن عنوان کرد و یادآور شد: بصیرت لزوما نیاز به سواد ندارد چه بسا اینکه افراد بی‎سواد همگام با دیگر افراد جامعه در عرصه‎های مختلف به خوبی وظیفه ولایتمداری‎شان را به اثبات رسانده‎اند.

رجبی‎دوانی با تاکید بر اینکه از ولایت جلو افتادن از دین خارج شدن است، متذکر شد: از ولایت عقب ماندن نیز نابودی است و همراهی با ولایت ملحق شدن به امام زمان (عج) است حتی اگر مرگ نیز بین ما و آن حضرت فاصله بیندازد.

وی در خصوص تقویت ولایتمداری اذعان کرد: با داشتن بصیرت، قدرت تشخیص صحیح، تجزیه و تحلیل مناسب انجام می‎گیرد و سبب خواهد شد تا افراد تحت تاثیر جوسازی و القائات دیگران قرار نگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) تهران اظهار داشت: اکنون که امام عصر (عج) در پس پرده غیبت است، نائب ایشان بر ما ولایت دارند و ولایت امر رهبری، عین ولایت امام عصر (عج) است لذا بر همه ما تکلیف است تابع محض فرامین ولایت باشیم، با رهنمودهای ایشان در مقابل خطا، موضع‎گیری کنیم و طبق رهنمودهای ایشان حرکت کنیم که این عمل، عین بصیرت است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول