اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

الحاق عربستان به بحرین نقض حقوق بین‌الملل است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه طرح الحاق بحرین به عربستان در سطح مجامع بین‌المللی توسط حکام نابخرد عرب مطرح شد، گفت: این الحاق نقض حقوق بین‌الملل است.

الحاق عربستان به بحرین نقض حقوق بین‌الملل است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی ظهر امروز در نماز این هفته شهرستان گلپایگان که در مسجد جامع برگزار شده بود، اظهار داشت: یکی از مصادیق تقوا صبر و استقامت است و اگر انسان بخواهد به کمال تقوا دست پیدا کند، باید صبر و پایداری در زندگی پیشه کند.

وی در ادامه به روز جهانی موزه اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی وظیفه حفظ و نگه‌داری از آثار و اشیای تاریخی را برعهده دارد و یکی از میراث تاریخی شهرستان گلپایگان، مسجد جامع است که باید از این میراث گران‌بها به درستی نگه‌داری شود.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان با تاکید بر ادامه ساخت پروژه مصلای گلپایگان یادآور شد: ادامه ساخت مصلای گلپایگان با پی‌گیری مسئولان و با مبلغی که از سوی استانداری اختصاص یافته است، به زودی آغاز می‌شود و امیدواریم هرچه زودتر ساخت و احداث مصلا به پایان برسد و نمازگزاران از این فضا برای برگزاری نماز استفاده کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: این روز به پاس فداکاری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به نام روز مقاومت و پایداری نام‌گذاری شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس توانستند دژ محکمی که سربازان بعثی در خرمشهر ایجاد کرده بودند را بشکنند و خرمشهر را فتح کنند.

وی هم‌چنین به نوزدهمین مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدرضا گلپایگانی اشاره کرد و گفت: جمع زیادی از مردم گلپایگان، گوگد و گلشهر و روستاهای تابعه سه‌شنبه شب با حضور در مسجد اعظم قم در مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود، شرکت کردند و یاد این مرجع بزرگ عالم تشیّع را زنده نگه داشتند. 

امام جمعه گلپایگان در ادامه به نخستین اردوی جهادی طلاب اشاره کرد و افزود: با حضور مسئولان شهرستانی نخستین اردوی جهادی طلاب حوزه علمیه آیت‌الله گلپایگانی به روستای هنده صورت گرفت و50 تن از طلاب با حضور در مسجد روستای هنده به نظافت و ترمیم این مسجد پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه اردوهای جهادی با همت بسیج و سپاه و آموزش و پرورش و دانشگاهیان برگزار می‌شود، تصریح کرد: ما هنوز نیازمند سازندگی و کارهای بسیجی در سطح شهر و روستا هستیم و باید خدمات بیشتری به روستاها و مناطق محروم ارائه شود. 

اسماعیلی اظهار داشت: طرح الحاق بحرین به عربستان در این هفته در سطح مجامع بین‌المللی توسط حکام نابخرد عرب مطرح شد.

وی افزود: حکام نابخرد عرب تصور می‌کردند که با لشکرکشی عربستان به بحرین و الحاق بحرین به عربستان و همکاری آل‌خلیفه و آل‌سعود کسی از برنامه‌های پشت پرده آگاه نمی‌شود و این در حالی است که سرکوب مردم مبارز بحرین هم‌چنان ادامه دارد.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه بحرین کشوری نیست که به این راحتی تن به خواری دهد، بیان کرد: استکبار جهانی و آل‌خلیفه و آل‌سعود باید بدانند که بحرین روزی جزو ایران بوده است و اگر ایران چنین الحاقی را درخواست می‌کرد، پاسخ مجامع بین‌المللی چه بود.

وی تصریح کرد: این کار نقض حقوق بین‌المللی است و ملت بحرین حق حاکمیت بر سرزمینشان را دارد و چنین کاری در عرف جهانی پسندیده نیست.

اسماعیلی در ادامه به اهانت خواننده خارج از کشور (شاهین نجفی و آهنگ نقی) اشاره کرد و گفت: این توهین قابل تحمل برای شیعه نیست و آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نخستین مرجع تقلیدی بود که حکم ارتداد این شخص را صادر کرد و ما از پیشگاه والای مرجعیت قدردانی می‌کنیم که همواره با هوشیاری و بصیرت در برابر این رفتار شنیع واکنش نشان می‌دهند. 

به گزارش فارس، در پایان برگزاری نماز جمعه این هفته از محل نماز جمعه تا امام‌زاده سیدالسادات راهپیمایی در راستای محکومیت طرح الحاق بحرین به عربستان و اهانت خواننده فراری به مقام شامخ ولایت و امامان و اهل‌بیت(ع)، برگزار شد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول