اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

مصوبه مجلس کمک بزرگی به تحول ورزش خواهد کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم مصوبه مجلس شورای اسلامی در اختصاص یک درصد از اعتبار دستگاه‌ها به توسعه زیرساخت‌های ورزشی را کمک بزرگی به تحول در ورزش کشور دانست.

مصوبه مجلس کمک بزرگی به تحول ورزش خواهد کرد

عباس جهان‌بینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ورزش در تمام نقاط کشور با آن دست به گریبان است، کمبود اعتبارات و منابع مالی است که قطعا مصوبه مجلس شورای اسلامی می‌تواند بسیاری از موانع را از سر راه اعتلای ورزش بردارد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه داده شد تا یک درصد از سقف اعتبار مصوب دستگاه‌های ملی و استانی را برای توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزشی اختصاص دهد که این مهم را به فال نیک می‌گیریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته خود در ادامه بررسی لایحه بودجه 91 در بخش هزینه‌ای به دولت اجازه دادند یک درصد از اعتبار دستگاه‌ها به توسعه زیرساخت‌های ورزشی اختصاص یابد.

وی یادآور شد: بر اساس این مصوبه به منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزشی با رعایت ماده 13 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، تا یک درصد از سقف اعتبار مصوب هر یک از دستگاه‌های ملی و استانی به استثنای بودجه هزینه‌ای و هزینه‌های مستقیم تولید شرکت‌های دولتی با نظر معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت ورزش و امور جوانان کسر و به سقف ردیف مشخص شده در بودجه اضافه می‌شود.

جهان‌بینی عنوان کرد: خوشبختانه در این مصوبه که خبری مسرت‌بخش برای ورزش و ورزشکاران حرفه‌ای و همچنین عموم مردم بود، به توسعه ورزش در روستاها و مناطق محروم و همچنین سایر حوزه‌هایی که می‌توانند در رشد و توسعه ورزش نقش داشته باشند، نگاه و توجه بسیار خوبی شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس این مصوبه از محل منابع حاصل از این بند حداقل 30 درصد برای توسعه ورزش روستایی، پنج درصد برای کانون فرهنگی و ورزشی حوزه‌های مقاومت بسیج و 20 درصد برای ساخت، توسعه و تجهیز فضای ورزشی در مدارس کشور اختصاص می‌یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: در سال‌های اخیر با اینکه موانع و مشکلاتی به سبب کمبود اعتبارات بخش دولتی و همچنین عدم وجود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ورزش قم وجود داشت اما در بخش‌های مختلف اعم از قهرمانی، همگانی و عمرانی کارهای خوبی در ورزش قم صورت گرفت که قطعا اجرای مصوبه اختصاص یک درصد از اعتبار دستگاه‌ها به توسعه زیرساخت‌های ورزشی می‌تواند آینده ورزش کشور را مورد تاثیر مثبت خود قرار دهد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول