اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس هیئت مدیره مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی:

محدودیت کشت تابستانه با دادن تسهیلات به کشاورزان جبران شود

خبرگزاری فارس: رییس هیئت مدیره مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی کشور خواستار اتخاذ تدابیر واعطای تسهیلات و مشوق‌هایی برای کشاورزان در ازای محدودیت و یا ممنوعیت کشت تابستانه آنها شد.

محدودیت کشت تابستانه با دادن تسهیلات به کشاورزان جبران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسعود اسدی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد خشکسالی اظهار کرد: اعمال محدودیت‌های کشت در سال‌های اخیر و اجرای سیاست‌های هدفمندی یارانه‌ها تبعاتی در خوزستان داشته که موجب شده کشاورزان به شدت دچار کمبود نقدینگی شوند و کشت تابستانه برای چرخش مالی آنها حیاتی است.

وی تصریح کرد: در سال آبی 87-86 با وقوع خشکسالی نظام صنفی کشاورزی وارد عمل شد و کشاورزان با محدودیت کشت این دوران را هر چند به سختی اما پشت سر گذاشتند، آن موقع کشاورزان تازه نفس بودند اما اکنون به ویژه در حوزه کرخه با بحران مواجهیم و کشاورزان هم با فقر و مشکلات مالی متعدد دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان افزود: امسال با وجود کمبود منابع آبی در صورتی که منابع اختصاصی مالی در اختیار جامعه کشاورزان قرار داده نشود اجرای ممنوعیت کشت در عمل با مشکل مواجه خواهد شد ضمن اینکه باید ترتیبی اتخاذ شود که حداکثر منابع آب موجود در اختیار کشاورزان قرار داده شود.

اسدی یادآور شد: اگر ممنوعیت کشت بدون لحاظ کردن شرایط مالی و تأمین تسهیلات برای کشاورزان اجرا شود، قطعاً تبعات اجتماعی مانند مهاجرت، اعتراض، تاثیر بر امنیت و... را شاهد خواهیم بود. از این رو لازم است با دادن یک سری مشوق‌ها بتوانیم سیاست محدودیت یا ممنوعیت کشت تابستانه را اجرا کنیم.

وی درباره علت خروج گندم از استان گفت: وقتی قیمت خرید تضمینی محصول گندم معادل 30 درصد قیمت تمام شده این کالاست، کشاورز مجبور است آن را در استان‌های دیگر برای مصارف دام یا بذر به قیمت بالا‌تر بفروشد.

نماینده جامعه کشاورزان استان در جلسه ستاد خشکسالی با صحیح دانستن تصمیمات دولت، افزود: در سال جاری کالای کشاورزی به قیمت پایین‌تر از نرخ تمام شده از کشاورزان خریداری شده و همین مسئله موجب مشکلات متعدد و کاهش انگیزه کشاورزان شده است.

اسدی اظهار امیدواری کرد پیگیری‌ها برای افزایش قیمت گندم به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول