اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

یک میلیارد تومان خسارت به کشاورزان شهرستان بهار پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بهار گفت: سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان خسارت توسط بیمه به کشاورزان پرداخت شده است.

یک میلیارد تومان خسارت به کشاورزان شهرستان بهار پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حبیب‌الله مظاهری عصر امروز چهارشنبه در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان بهار اظهار داشت: سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان خسارت توسط بیمه به کشاورزان پرداخت شده که در همین راستا کشاورزان باید محصولات خود را بیمه کنند تا شاهد بروز خسارت نباشیم.

وی اضافه کرد: در مجموع اراضی کشاورزی شهرستان 73 هزار و 500 هکتار است که از این مقدار 30 هزار هکتار آبی و 43 هزار و 500 هکتار دیم است و متوسط بارندگی سالانه 295 میلی‌متر و حجم منابع آب قابل بهره‌برداری 247 میلیون متر مکعب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار اضافه کرد: در حال حاضر کل چاه‌های کشاورزی شهرستان بهار یک‌هزار و 377 حلقه است.

فرماندار بهار نیز اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی در دستور کار دولت قرار گرفته و با توجه به اینکه شهرستان بهار قطب کشاورزی در استان محسوب می‌شود باید به این مهم توجه کرده و با توسعه بخش کشاورزی به رشد و پیشرفت برسیم.

نصر‌ت‌الله گلکارزاده اضافه کرد: 300 هکتار از اراضی منابع طبیعی به بیکاران فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و اهالی واگذار می‌شود و در این راستا تسهیلات نیز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و باید کشاورزان منطقه به سمت کشت محصولاتی پیش روند که کم آب بر و بازار پسند باشند.

وی تأکید کرد: همه باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم چراکه کمبود آب معضلی است که در آینده گریبانگیر آن خواهیم شد که در این راستا 70 مورد کنتور هوشمند نیز در مزارع شهرستان بهار نصب شده است.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول