اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نخستین همایش حکیم میرفندرسکی به کار خود پایان داد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش ملی حکیم ابوالقاسم میرفندرسکی که به مدت دو روز آغاز شده بود در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

نخستین همایش حکیم میرفندرسکی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان این همایش دو روزه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر و همکاری کمیته‎های مردمی متشکل از دوستداران فرهنگ از بخش فندرسک برگزار شد.

در مراسم اختتامیه آن سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‎الاسلام محمدجواد ادبی رئیس انجمن آثار و مفاخر ایران، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، آیت‎الله سیدعبدالهادی حسینی‌شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‎الاسلام سیدمحمد حسینیان امام جمعه آزادشهر، جواد قناعت استاندار گلستان، علی نورمحمدی رایزن فرهنگی ایران در ترکمنستان و گروهی از مسئولان استانی، فرمانداران شهرستان‌های آزادشهر و رامیان، بخشداران و شهرداران و مسئولان ادارات، اساتید دانشگاه‎ها و دانشجویان حضور داشتند.

سخنرانی داوود ثمری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، جواد قناعت استاندار گلستان، غلامرضا منتظری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار پخش کلیپ پیام آیت‎الله جوادی‌آملی و فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اجرای سمفونی حکیم توسط گروه شورانگیز به سرپرستی پژمان طاهری، بهره‎برداری از نرم‎افزار فیش‎نویس حکیم که به وسیله وحید اخلی از دانشجویان فندرسکی تهیه شده بود و پرده‎برداری از تندیس حکیم که با رقمی 10 میلیون تومانی طی مدت پنج ماه در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر تعبیه شده از جمله بخش‎های این همایش بود.

در بخش دیگری از همایش از نفرات برگزیده همایش در دو بخش حضوری، علی کرباسی‎زاده و حسن جعفری و در بخش پوستر، مسعود مطلبی و محمد حاجی‎آبادی تجلیل شد و هدایایی به رسم یادبود به برگزارکنندگان این همایش اهدا شد، ضمن اینکه از سوی کمیته مردمی هم سه هدیه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار گلستان و رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر اهدا شد.

در پایان شرکت‎کنندگان در همایش به روستای نامتلو از بخش فندرسک که زادگاه حکیم میرفندرسکی بود رفته و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس انجمن آثار و مفاخر ایران و استاندار گلستان و سایر مسئولان کلنگ پژوهشکده بزرگ میرفندرسکی در زمینی دوونیم هکتاری که اهدایی یکی از نوادگان میرفندرسکی بود به زمین خورد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول