اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز فتح خرمشهر؛

همایش بزرگ «مقاومت و پیروزی» در بافق برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق از برگزاری همایش مقاومت و پیروزی همزمان با سالروز فتح خرمشهر در شهرستان بافق خبر داد.

همایش بزرگ «مقاومت و پیروزی» در بافق برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، بمانعلی باقیان ظهر امروز در نشست اعضای ستاد بزرگداشت مراسم سوم خرداد با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز عزت و سربلندی نظام مرهون جان‌فشانی‌های شهدا و ایثارگران در طول دفاع مقدس است که فتح خرمشهر نمادی از این استقامت و پایداری ملت بزرگ ایران است.

وی با اشاره به رسالت بزرگی که امروز بر دوش همه دلسوزان نظام است، افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌هایی که رزمندگان در فتح نقطه حیاتی کشور در آن دوران به نسل نوپا و جوان انقلاب بر عهده مسئولان است که این فرهنگ همواره برگرفته از فرهنگ عظیم عاشوراست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، تصریح کرد: بی‌شک قدرت الهی بود که در جریان پیروزی رزمندگان اسلام بر جبهه کفر به کمک آنان آمد و باعث شد این فتح عظیم به وقوع بپیوندد.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر یکی از حماسه‌های به یادماندنی هشت سال دفاع مقدس است که سرنوشت جنگ را به نفع ما تغییر داد و باعث شد در ادامه جنگ ابتکار عمل دست رزمندگان ما باشد.

باقیان خاطرنشان کرد: به پاس این رشادت‌ها و پیروزی‌های بزرگ در این روز همایش بزرگی با عنوان مقاومت و پیروزی با حضور همه اقشار مختلف شهرستان بافق برگزار می‌شود که یادگاران دفاع مقدس در این مراسم به بیان سخنانی در زمینه این موضوع می‌پردازند.

وی هدف از این همایش را ارتباط نسل قبل و پیشکسوتان عرصه ایثار و مقاومت با نسل جوان انقلاب در قالب طرح صالحین بیان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق نهادینه کردن ارزش‌های فتح خرمشهر و شاخص‌هایی چون ایمان و اعتقاد رزمندگان اسلام به خداوند در دوران دفاع مقدس برای جوانان جامعه مهم عنوان کرد که باعث و سبب خنثی شدن حربه‌های دشمن در جنگ نرم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب پرداخت و افزود: امروز ایران اسلامی در سطح دنیا مطرح شده و در مقابل ابرقدرت‌ها و زورگویان و استکبارگران عرض اندام می‌کند که این موفقیت‌ها همگی به خاطر همین حضور گسترده مردم در صحنه هاست.

باقیان برگزاری نشست‌های سیاسی، آذین‌بندی و ایستگاه صلواتی در میادین شهرستان، غبارروبی قبور شهدا، رژه موتوری، سرکشی از خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس، افتتاح پایگاه مقاومت، مسابقات تیراندازی و .... را از مهم‌ترین برنامه‌هایی عنوان کرد که در ایام فتح خرمشهر در شهرستان بافق اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، شهرستان بافق در طول دفاع مقدس 246شهید والامقام تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد 11 شهید بزرگوار مربوط به عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر هستند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول