اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تصویب ستاد توسعه کشاورزی

484 طرح کشاورزی و دامپروری در شوش اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: با تصویب ستاد توسعه کشاورزی استان خوزستان، 484 طرح در بخش کشاورزی و دامپروری در شهرستان شوش با اشتغالزایی 862 نفر به اجرا در می‌آید.

484 طرح کشاورزی و دامپروری در شوش اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز در جلسه ستاد توسعه کشاورزی که ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد، طرح‌های کشاورزی مربوط به شهرستان شوش در حوزه مکانیزاسیون، امور دام، باغبانی، زراعت، توسعه باغات و.... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار شوش در این نشست با دفاع از طرح‌های ارائه شده گفت: برای اجرای 484 طرح در مجموع 37 میلیارد و 604 میلیون تومان تسهیلات مورد نیاز است.

عبدالرضا سعیدی‌نیا با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای شوش از نظر کیفیت آب و خاک برای طرح‌های کشاورزی، اظهار امیدواری کرد: با تصویب این طرح‌ها و ایجاد انگیزه در متقاضیان فعالیت در بخش کشاورزی، تعدادی دیگر از طرح‌ها در جلسات آینده ستاد مطرح شود.

وی یکی از ایرادات وارده به طرح‌ها را انفرادی بودن آنها به ویژه در زمینه طرح‌های مکانیزاسیون عنوان کرد و گفت: با نظر استاندار خوزستان به عنوان رئیس ستاد توسعه کشاورزی، مقرر شد به متقاضیان خرید ماشین آلات کشاورزی در صورت تشکیل تعاونی و به صورت گروهی تسهیلات بانکی اعطا شود.

سعیدی‌نیا تصریح کرد: شهرستان شوش قطب کشاورزی خوزستان محسوب می‌شود و در تمام سال نیاز به فعالیت ماشین آلات کشاورزی دارد از این رو تصویب طرح‌های مکانیزاسیون و خرید ماشین آلات می‌تواند بخش زیادی از مشکلات کنونی را حل کند.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان شوش با بیان اینکه هم اکنون کار برداشت گندم از گندمزار‌ها در حال انجام است، افزود: به دلیل کمبود ماشین‌آلات، 320 دستگاه کمباین از استان‌های دیگر برای برداشت گندم در سطح مزارع شوش وارد شده و مشغول برداشت هستند و بخش کشاورزی شوش تنها 20 دستگاه کمباین در اختیار دارد.

وی ادامه داد: از 16 اردیبهشت ماه همزمان با آغاز برداشت گندم تاکنون محصول 35 هزار هکتار از کل 83 هزار هکتار گندمزار شوش برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره، 280 هزار تن گندم برداشت شود.

سعیدی‌نیا میانگین عملکرد تولید گندم را حدود 4 تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: گندم برداشت شده به نرخ تضمینی 395 تومان یا توافقی 420 تا 425 تومان به ازای هر کیلوگرم از کشاورزان به سیلوهای دولتی، تعاون روستایی یا بخش خصوصی تحویل داده می‌شود.

وی از تصویب طرح احداث گاومیش داری 2 هزار راسی در شوش با ظرفیت اشتغالزایی 80 نفر خبر داد و گفت: شرکت سرمایه گذاری هلال احمر مجری این طرح است و 2 میلیارد تومان تسهیلات برای خرید دام در اختیار این سرمایه گذار بخش خصوصی قرار داده می‌شود.

فرماندار شوش درباره کشت تابستانه در این شهرستان اظهار کرد: آماده سازی حدود 63 هزار هکتار از اراضی برای کشت تابستانه شامل صیفی، ذرت، شلتوک، علوفه و حبوبات در حال انجام است.

سعیدی نیا گفت: طرح هایی که در این جلسه ایراداتی بر آنها وارد شد، در کمیته کشاورزی شهرستان بار دیگر بررسی و رفع مشکل شده و مجدداً برای تصویب در ستاد استانی مطرح می شود

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول