اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل جمع‌‌آوری زکات صورت می‌گیرد

اجرای 720‌ پروژه عمرانی در کردستان / جمع‌‌آوری 6.7 میلیارد تومانی زکات در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: 720 پروژه عمرانی از محل جمع‌آوری زکات در این استان عملیاتی و اجرا شده است.

اجرای 720‌ پروژه عمرانی در کردستان / جمع‌‌آوری 6.7 میلیارد تومانی زکات در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد بعد از ظهر امروز در همایش یک‌هزار نفری زکات در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 200 پروژه نیز در دست اجراست.

وی از کردستان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در بحث جمع‌آوری زکات نام برد و اظهار کرد: کسب رتبه دوم استان در بحث جمع‌آوری زکات در سال گذشته گواه این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تبلیغ و تشویق امر مهم پرداخت زکات در سال گذشته 6 هزار و 985 جلسه در نقاط مختلف استان با استفاده 150 نفر از روحانیون و یک‌هزار و 500 نفر عامل افتخاری زکات به صورت چهره به چهره و گروهی برگزار شده است.

جمع‌‌آوری 6.7 میلیارد تومانی زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از ‌جمع‌‌آوری 6 میلیارد و 700 میلیون تومانی زکات در سال گذشته در این استان خبر داد و گفت:‌ میزان زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته رشد چشمگیری نسبت به سال‌های قبل از آن داشته است.

دبیر ستاد زکات استان کردستان با بیان اینکه 5 میلیارد و 160 میلیون تومان از زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته زکات مردمی و یک میلیارد و 400 میلیون تومان دیگر آن زکات فطریه بوده است، اضافه کرد: یک میلیارد و 800 میلیون تومان از زکات جمع‌آوری شده استان در سال گذشته صرف امور فقرا شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، این میزان زکات از 33 هزار و 309 زکات‌دهنده استان جمع‌آوری شده است.

موسی‌نژاد رسیدگی به امور فقرا را از اولویت‌های اصلی ستاد زکات و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 50 درصد از زکات جمع‌آوری شده امسال در راستای حل مشکلات نیازمندان صرف خواهد شد.

وی بحث مسجد‌محوری را از دیگر اولویت‌های ستاد زکات استان در سال‌‌جاری خواند و افزود: با توجه به نقش مساجد در نهادینه کردن پرداخت زکات امسال مساجد به عنوان محور اصلی جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات در سطح استان قرار گرفته‌اند.

بهرمندی 132 هزار کردستانی از خدمات کمیته امداد

وی در ادامه از بهره‌مندی 132 هزار مددجوی کردستانی از خدمات کمیته امداد در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: 51 هزار خانوار محروم و نیازمند در حال حاضر از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مند هستند.

به گفته موسی‌نژاد بیش از 26 هزار زن سرپرست خانوار و 7 هزار یتیم زیر 15 سال نیز در حال حاضر زیر پوشش خدمات این نهاد قرار دارند و از خدمات مختلف آن بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول