اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات کردستان اعلام کرد

اختصاص 50 درصد زکات به امور نیازمندان در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد زکات گفت: امسال 50 درصد زکات جمع‌آ‌وری شده در کردستان به امور نیازمندان اختصاص داده شده است.

اختصاص 50 درصد زکات به امور نیازمندان در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌ شاهرودی بعد از ظهر امروز در همایش یک‌هزار نفری زکات در سنندج از پرداخت زکات به عنوان بزرگ‌ترین امر به معروف نام برد و اظهار کرد: پرداخت زکات ضمن حذف فاصله طبقاتی در بین نیازمندان و ثروتمندان موجب تطهیر روح و مال انسان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات تاثیرات بسیاری در حوزه معنوی و مادی دارد، تصریح کرد: آثار معنوی و مادی زکات بر زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها در حوزه‌های مختلف چشمگیر و قابل توجه است.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، جایگاه و اهمیت زکات تا به آن جایی است که خداوند متعال در قرآن کریم در کنار نماز بارها بر آن تاکید کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌ شاهرودی با بیان اینکه زکات هر چیزی از دیدگاه دین اسلام به گونه‌ای تعریف و مشخص شده است، تصریح کرد:‌ زکات علم نشر آن، زکات زیبایی حفظ عفاف و زکات قدرت رعایت انصاف و دفاع از حق مظلومان در برابر زورگویان است.

به گفته وی زکات شجاعت جهاد فی‌سبیل‌الله و زکات مال اهدای قسمتی از آن در راه حل مشکلات نیازمندان و محرومان است.

رئیس ستاد زکات استان کردستان درمکان بخل و حسد را از مهم‌ترین آثار و پیامدهای پرداخت زکات دانست و افزود: زکات مایه برکت مال و راه رسیدن به رحمت الهی است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: با پرداخت زکات از سوی توانمندان و هزینه‌کرد آن در مسیر درست مشکلات و نیازهای محرومین را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه زکات واجبی الهی و حق نیازمندان بر گردن توانمندان جامعه است، اضافه کرد: زکات شرط حلال شدن روزی و بیمه اموال است و آثار و نتایج ارزشمند و مثبت آن در تار وپود جامعه تبلور پیدا می‌کند.

رئیس ستاد زکات استان کردستان تصریح کرد: در هر جامعه‌ای که فرهنگ زکات نهادینه شود و توانمندان زکات اموال خود را به موقع و کامل بپردازند امنیت مالی و جانی حاکم و دیگر جایی برای ظهور آسیب‌های مختلف اجتماعی باقی نخواهد ماند.

* گسترش فرهنگ زکات در جامعه ضروری است

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد و افزود: نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه نیازمند مشارکت و تلاش آحاد افراد جامعه است.

وی تقویت باورهای دینی در جامعه را از مهم‌ترین راه‌های توسعه فرهنگ زکات در جامعه برشمرد و افزود: بیان آثار مثبت و زکات و همچنین آثار منفی عدم پرداخت زکات به مردم و ایجاد اعتماد در مورد نحوه جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات نیز در نهادینه کردن پرداخت زکات، نقش مهمی دارد.

رئیس ستاد زکات استان کردستان در ادامه محوریت قرار دادن مساجد در بحث زکات را اقدام ارزشمند و تاثیرگذار در توسعه فرهنگ پرداخت زکات در استان دانست و گفت: حل مشکلات نیازمندان در همان محل جمع‌آوری زکات‌ها و افزایش اعتماد مردم از تاثیرات بسیار مهم اجرای این طرح است.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول