اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان کلاله:

34 میلیارد ریال زکات در کلاله جمع‎آوری شد‌

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کلاله گفت: تاکنون 34 میلیارد ریال زکات در شهرستان کلاله جمع‎آوری شد.

34 میلیارد ریال زکات در کلاله جمع‎آوری شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان نورالله نوراللهی عصر امروز در همایش تجلیل از فعالان عرصه زکات گلستان اظهار داشت: شهرستان کلاله از سال 1381 در عرصه زکات ورود یافته است یعنی چهار سال قبل از اینکه ستاد احیای زکات در کشور شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: نخستین زکاتی که در این شهرستان جمع‎آوری شد 500 میلیون ریال بوده است که این رقم در سال 1391 به یک میلیارد و 100 میلیون ریال افزایش پیدا کرده است که نشان از همت والای همه فعالان عرصه زکات و نقش‎آفرینان این عرصه در استان گلستان است.

وی با بیان اینکه از 10 سال گذشته تاکنون شهرستان کلاله در جمع‎آوری زکات رتبه اول استان را داشته است خاطر نشان کرد: کلاله با توجه به تناسب جمعیت شهرستان در سطح کشور نیز همیشه رتبه خوبی داشته است و تاکنون 34 میلیارد ریال در این شهرستان جمع‎آوری زکات داشته‎ایم.

نوراللهی با اشاره به اینکه این موفقیت‎ها به دلیل تلاش فعالان عرصه زکات در این شهرستان است اذعان داشت: در شهرستان کلاله 156 مبلغ زکات وجود دارد که در هنگام کاشت، داشت و برداشت به کشاورزان هم برای خداقوت و هم ترویج فرهنگ زکات ملاقات می‎کنند.

فرماندار شهرستان کلاله یادآور شد: همچنین برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی در 10 سال گذشته به صورت مستمر و فرهنگ‎سازی و اعتمادسازی به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای است که ائمه جمعه سنی و شیعه به خوبی توانسته‎اند در این راستا برای جمع‎آوری زکات نقش ایفا کنند.

وی ابراز داشت: اینکه در طول این سال‎ها شهرستان کلاله در جمع‎آوری زکات رتبه اول استان را از آن خود کرده است نشان از فهم بالا و باور قوی این مردم دارد که به عنوان یک عامل خیزش و حرکت‌آفرین نقش بی‎بدیل خود را در این راستا نشان داده‎اند.

همایش تجلیل از فعالان عرصه زکات گلستان با حضور رئیس ستاد زکات کشور، دبیر ستاد زکات استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان و جمعی از مسئولان و فعالان این عرصه در شهرستان کلاله برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول