اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات کشور:

کلاله در پرداخت زکات در سطح کشور پیشتاز است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد زکات کشور گفت: شهرستان کلاله در پرداخت زکات به عنوان یک شهرستان برتر و پیشتاز مطرح است و در ردیف پنج شهرستان اول قرار دارد.

کلاله در پرداخت زکات در سطح کشور پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین نبی‎لو عصر امروز در همایش تجلیل از فعالان عرصه زکات در شهرستان کلاله اظهار داشت: در اسلام ضرورت و اهمیت جایگاه زکات هم شأن نماز آمده است و پیامبر می‎فرماید "نماز فردی که زکات نمی‎دهد مورد قبول قرار نمی‎گیرد".

وی افزود: در اسلام نداریم که پیامبر تارک صلاة، تارک حج یا ظالمی را از مسجد بیرون کرده باشد اما روایت داریم که پنج نفر از نمازگزاران را برای اینکه زکات مالشان را پرداخت نمی‎کردند از مسجد بیرون کرد.

نبی‎لو خاطر نشان کرد: به دلیل جایگاه و اهمیت زکات و دستور خداوند است که به پیامبر فرمود زکات را بگیرید و برای مدیریت هزینه‌کرد آن، ستاد زکات کشور شکل گرفته است.

رئیس ستاد زکات کشور با بیان اینکه مردم همیشه یک گام از مسئولان جلوتر هستند اذعان کرد: در انتخابات شاهد هستیم که با همه گرانی‎ها، تورم و فشار اقتصادی وقتی آقا فرمودند که مردم در انتخابات با حضور خود سیلی آخر را به دشمن می‎زنند مردم جلوتر از مسئولان در صحنه حضور پیدا کردند.

وی بیان کرد: در امر پرداخت زکات نیز مردم جلوتر از مسئولان قرار گرفته‎اند و آنها همیشه در صحنه حضور داشته‎اند مخصوصا برای اجرای فرامین دینی مسئولان باید تلاش کنند که با اطلاع‎رسانی، فرهنگ‎سازی و اعتمادسازی زمینه حضور بیشتر مردم در این صحنه را فراهم کنند.

نبی‎لو تاکید کرد: در قانون زکات آمده است که درآمد آن در محل جمع‎آوری شده، هزینه می‎شود و برای هزینه‌کرد آن نظر مؤدیان هم اخذ خواهد شد تا افرادی که در آن محدوده زکات پرداخت کرده‎اند خیر و برکت آن را برای اهل محل و شهر خود شاهد باشند و مسئولان نیز برابر حکم مقام معظم رهبری باید معادل زکات پرداخت شده را تامین کنند.

رئیس ستاد زکات کشور با اشاره به مواد دیگر آیین‎نامه زکات اذعان کرد: در این آیین‌نامه کمیته امداد متولی و هزینه‎کرد زکات را بر عهده دارد بدون اینکه حتی یک ریال حق برداشت داشته باشد و تاکنون هزینه تبلیغات در این خصوص نیز توسط خود ستاد تامین شده است.

در پایان این همایش از فعالان عرصه زکات شهرستان آق‎قلا، بندرترکمن، مراوه‎تپه، گنبدکاووس و کلاله با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد همچنین این مراسم با اجرای تئاتر، موسیقی و پخش کلیپ همراه بوده است.  

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول