اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان ‌جنوبی خبر داد

اختصاص یک میلیارد تومان به صندوق توسعه روستایی خراسان‌ جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان‌ جنوبی از اختصاص یک میلیارد تومان به صندوق توسعه روستایی استان خبر داد.

اختصاص یک میلیارد تومان به صندوق توسعه روستایی خراسان‌ جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد کاظم علوی ظهر امروز در همایش تجلیل از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان بیرجند با اشاره به اختصاص یک میلیارد تومان به صندوق توسعه روستایی خراسان ‌جنوبی اظهار داشت: از این میزان 600 میلیون تومان به بخش مرکزی بیرجند و 400 میلیون تومان به بخش خوسف اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به نقش شوراها گفت: شوراها نهادی برخاسته از انقلاب و قانون اساسی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان‌ جنوبی شوراها را پلی بین مردم و مسئولان دانست و افزود: دهیاران و شوراها باید با اهتمام جدی در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

علوی وظیفه دهیاران و شوراها را شناسایی خواسته‌های مردم عنوان کرد و افزود: امروز مردم از آگاهی و شعور سیاسی برخوردارند و نباید با توجه کردن به اقوام و خویشان خود سبب غفلت از دیگر مردم شویم.

وی گفت: اگر پیشرفت جامعه خود را دوست داریم و می‌خواهیم که روستاهای ما پیشرفت کنند باید مشکلات مردم را درک کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان‌ جنوبی نبود وسیله ایاب و ذهاب را مشکل اصلی تمام روستاها برشمرد و ادامه داد: بیشتر مهاجرت مردم از روستا به شهرها به سبب نبود وسیله حمل و نقل و ایاب و ذهاب برای آن‌هاست.

علوی بر تشکیل حلقه‌های مشورتی در مناطق روستایی برای رفع مشکلات مردم تأکید کرد و گفت: بسیاری از امور مردم را می‌توان با همفکری خود مردم و دهیاران در روستاها برطرف کرد.

وی توجه نکردن به مشکلات و امور مردم را سبب نارضایتی آنان از مسئولان برشمرد و گفت: باید در راستای رفع مشکلات مردم تمام توان و همت خود را به کار ببریم.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان‌ جنوبی خواستار مشارکت مردم در جمع‌آوری زباله روستاها با همکاری دهیاران شد و ادامه داد: در راستای جمع‌آوری زباله روستاها باید وجوهی از مردم گرفته شود.

علوی همچنین خواستار تقویت تعاونی دهیاران از سوی دهیاران روستاها شد.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول