اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

پایداری یک ملت به ماندگاری و پایداری فرهنگ وابسته است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرهنگ به خاطر اولویت و اهمیتی که دارد و از آنجا که ماندگاری و پایداری یک ملت به ماندگاری و پایداری فرهنگ آن است، باید مورد توجه قرار بگیرد.

پایداری یک ملت به ماندگاری و پایداری فرهنگ وابسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی ظهر امروز در مراسم افتتاح کتابخانه تخصصی اقتصاد اسلامی در کتابخانه مرکزی آستان ‌قدس رضوی اظهار کرد: باید بدانیم که نظام اسلامی در همه زمینه‌ها می‌تواند به خود متکی باشد و این نظام، نظامی است که دیگران می‌توانند در مسائل سیاسی فرهنگی الگو بگیرند.

تولیت آستان‌ قدس رضوی افزود: به جایگاه و اهمیت فرهنگ باید توجه شود و این منابع باید جمع‌آوری شود تا متفکران به آن دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: باید کار کنیم تا سرانه مطالعه بالا برود هر چند نسبت به گذشته رضایت‌بخش است اما کافی نیست، کتاب به عنوان یک اثر فرهنگی مکتوب این قدرت را دارد که جریان‌های سیاسی و شخصیت‌ها را در یک آن متحول کند و در یک لحظه گرایش‌ها را متقابل کند و در این زمینه باید کار کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امیدواریم کتابخانه آستان ‌قدس رضوی در زمره معنوی‌ترین کتابخانه‌های اسلام و جهان قرار بگیرد و بتواند کمبودهای خود را جبران کند و مخازن این مجموعه را غنا ببخشیم.

وی تاکید کرد: جایی که می‌تواند نفیس‌ترین و بی‌نظیرترین کتب خطی را در اختیار داشته باشد و در حفاظت آن تلاش کند، این کتابخانه است.

واعظ‌طبسی گفت: عده‌ای از شخصیت‌های برجسته فرهنگی، سیاسی و ادبی به نام خیلی سرمایه‌گذاری کرده‌اند برای آنکه فرهنگ این جامعه فرهنگ اسلامی باشد و به عنوان یک فرهنگ ماندگار از دستبرد و نفوذ بیگانگان مصون و ماندگار باشد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم به استقلال اقتصادی برسیم باید به موقوفه‌ها توجه کنیم و یکی از مسائلی که می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد همین موقوفه‌های کتابخانه‌ها، مزرعه‌های کشاورزی و باغ‌هاست و سرمایه‌های ملی که امروز در خدمت ملت ما قرار دارد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول