اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردبیر نشریه فرهنگ اسلام:

جریان موثر فرهنگ ایران بزرگان را شوکه کرده است

خبرگزاری فارس: سردبیر نشریه فرهنگ اسلام گفت: جریان فرهنگی ایران امروز در حال گذر از یک برهه موثر است که خیلی‌ها از جمله بزرگان فرهنگی را شوکه کرده است.

جریان موثر فرهنگ ایران بزرگان را شوکه کرده است

رحمت‌الله فارسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با بیان اینکه جریان فرهنگی امروز ایران در حال گذر از یک برهه موثر است که خیلی‌ها از جمله بزرگان فرهنگی را شوکه کرده است، اظهار داشت: در این برهه دشمنان کشور از طرفی در حال تاخت و تاز بی‌پروا به فرهنگ این مرز و بوم هستند و از طرفی دیگر دلسوزان فرهنگی فریادهای هشدار دهنده‌ای سر می‌دهند.

وی افزود: در طرف ثالث نیز مخاطبان که اغلب آنان را قشر جوان تشکیل می‌دهند وجود دارند که جزو منابع انسانی آینده فرهنگ انقلاب اسلامی به حساب می‌آیند.

سردبیر نشریه فرهنگ اسلام ادامه داد: اگر ما منابع انسانی خود را به فرهنگ منحط غرب ببازیم دیگر نخواهیم توانست به این سادگی سربلند کرده و قرن‌ها تحت تسلط فرهنگ بیگانه خواهیم بود و این یعنی مرگ فرهنگی آن هم برای یک کشور با عظمت و با قدمت که فرهنگی برخاسته از یک مذهب نوین و ایده‌آل دارد.

وی به نقش رسانه‌ها در این بین اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها اعم از رسانه‌های نوشتاری مانند مطبوعات و کتاب، رسانه‌های شنیداری مانند رادیو، رسانه‌های دیداری مانند سینما، تلویزیون و اینترنت، رسانه‌های ابزاری مانند اعلامیه، کاتالوگ و بروشور و یا رسانه‌های گروهی مانند روابط عمومی‌ها، شرکت‌های انتشاراتی، بنیادهای سینمایی، رادیو، تلویزیون، دفاتر مطبوعات و رسانه‌های فرانهادی مانند خبرگزاری‌ها، واحد مرکزی خبر، دفاتر روابط بین‌الملل، کارتل‌ها، بنگاه‌های سخن پراکنی و تراست‌های خبری، شرکت‌های چند ملیتی سازنده فیلم سینمایی و شبکه‌های ماهواره‌ای همه و همه در فرهنگ جامعه نقش دارند.

فارسی با اشاره به جایگاه ممتاز رسانه‌های نوشتاری، بیان داشت: همین رسانه‌های نوشتاری هستند که تاریخ بشر را حفظ نمودند و به دلیل ماندگاری بالا و ضریب نفوذ قابل توجه، از اهمیت بسزایی برخوردارند و ما متولیان این رسانه‌ها باید بیش از پیش به رسالت خود در فرهنگ‌سازی اهمیت دهیم.

سردبیر نشریه فرهنگ اسلام افزود: ما در نشریه فرهنگ اسلام علی‌رغم عدم استفاده از کمک‌های دولتی و بیت‌المال دید تجاری هم نداریم، یعنی اولویت اول در این نشریه فرهنگ سازی و ایفا کردن نقش عمده در جنگ فرهنگی موجود است و همین دید و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی در نشریه مذکور سبب شده فرهنگیون و علما بارها و بارها خط مشی نشریه را مورد تقدیر قرار دهند.

حدود 14 سال است که نشریه فرهنگ اسلام به مدیر مسئولی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین به چاپ می‌رسد و در این مدت توانسته مخاطبان ویژه خود را بیابد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول