اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فروشندگان خواربار اصفهان:

دلیل افزایش قیمت حبوبات کاهش میزان آن است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه فروشندگان خواربار اصفهان گفت: دلیل افزایش قیمت حبوبات در بازار خشک‌سالی‌های موجود در کشور بوده که میزان تولید آن را کاهش داده است.

دلیل افزایش قیمت حبوبات کاهش میزان آن است

مصطفی به‌حق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی بر چگونگی واردات برنج در بازار اظهار داشت: در زمینه این که واردات صورت گرفته از کدام کشور است اطلاعی ندارم و اتحادیه نیز از رسانه‌ها خبر واردات برنج را مطلع شده و جزئیات این موضوع را نمی‌دانیم.

وی در زمینه دلیل این اقدام مسئولان ادامه داد: دولت برای رفاه حال مردم واردات را انجام می‌دهد که کالا و اجناس زیادی در بازار یافت شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خواربار اصفهان اضافه کرد: میزان برنج در بازار در روزهای گذشته مناسب بود، اما برای اینکه قیمت‌ها کاهش پیدا کند دولت این اقدام را انجام داده است.

وی در زمینه واردات و عدم واردات محصولات دیگر تصریح کرد: در حال حاضر واردات صورت گرفته فقط در زمینه برنج بوده و حبوبات شامل واردات صورت گرفته به کشور نمی‌شود.

به‌حق با اشاره به دلایل عدم واردات حبوبات به کشور گفت: برای واردات حبوبات به کشور دولت ارزی برای این کار در نظر نگرفته بنابراین برای این کار باید از ارز آزاد استفاده کرد که موجب گرانی حبوبات می‌شود.

وی در زمینه چگونگی واردات برنج به کشور بیان داشت: برای واردات برنج به کشور از ارز دولتی استفاده می‌شود که برای این کار مشکلی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خواربار اصفهان از قیمت برنج هندی در بازار سخن گفت و ادامه داد: قیمت برنج هندی در بازار آزاد کیلویی 2 هزار و 350 تومان است که با توجه به این قیمت‌ها دولت وعده کاهش قیمت برنج را با واردات آن به کشور داده است، مشخص نیست که دولت این نوع برنج وارداتی را به چه قیمتی در بازار عرضه می‌کند.

به‌حق در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی بر علت افزایش قیمت حبوبات در روزهای اخیر گفت: در حال حاضر میزان این محصول در ایران به علت خشک‌سالی و عوامل دیگر کاهش پیدا کرده است که اگر وارداتی نیز به کشور انجام بگیرد به علت خرید آن با ارز آزاد با قیمت گرانی عرضه می‌شود.

وی به افزایش قیمت نخود و انواع لوبیا در این روزها اشاره و تاکید کرد: نرخ جهانی قیمت حبوبات نسبت به سال گذشته نیز افزایش پیدا کرده که خود می‌تواند عاملی برای گرانی آن باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خواربار اصفهان با اشاره به کاهش احتمالی قیمت حبوبات در ماه‌های آینده گفت: امکان دارد در ماه‌های شهریور یا تیر قیمت این محصول از طریق واردات به ایران و حاصل تولیدات داخلی در آن مدت کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول