اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

راه‌اندازی بورس نخود و حبوبات در آذرشهر ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم راه‌اندازی بورس نخود و حبوبات در شهرستان آذرشهر تاکید کرد.

راه‌اندازی بورس نخود و حبوبات در آذرشهر ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان در نشستی با اسماعیل آذریان فرماندار شهرستان آذرشهر که با هدف ساماندهی بازار حبوبات شهرستان آذرشهر صورت پذیرفته بود با بیان اینکه جشنواره‌ها متناسب با توانمندی هر شهرستان در تولید محصول شاخص آن شهرستان در استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: برگزاری جشنواره حبوبات و ابطال تمبر حبوبات همچنین راه‌اندازی بورس نخود و حبوبات در شهرستان آذرشهر می‌تواند برند محصول شاخص شهرستان آذرشهر را مشخص کند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم بورس محصولات کشاورزی را در استان راه‌اندازی کنیم، افزود: در نظر داریم با مشارکت شرکت‌های خصوصی این طرح آغاز شود که از این طریق محصولات استان به نقاط مختلف کشور توزیع و همچنین به خارج از کشور صادر می‌شود.

محمدیان، بر ایجاد بورس حبوبات و نمایشگاه دائمی آن در شهرستان آذرشهر تاکید کرد و ادامه داد: هم‌اکنون سالانه 400 هزار تن نخود در استان آذربایجان‌شرقی فرآوری می‌شود.

وی با بیان اینکه در فرآوری نخود از نور خورشید و بخار آب استفاده می‌شود، افزود: باید گفت این محصول هیچ‌گونه آلایندگی زیست محیطی نداشته و محصولات کاملاً سالم و ارگانیک به شمار می‌رود. 

محمدیان، بر لزوم استانداردسازی کارگاه‌های فرآوری و راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی حبوبات توسط مدیریت صنایع کشاورزی سازمان تاکید کرد و گفت: ضمن حفظ بافت سنتی کارگاه‌های نخودپزان در مناطق روستایی، با استانداردسازی واحدهای فرآوری می‌توان نسبت به صدور مجوز برای واحدهای بدون مجوز اقدام کرده تا بتوانند از طریق دریافت تسهیلات بانکی در زمینه توسعه و گسترش فعالیت‌های تولیدی اقدام کنند.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول