اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تولید بیش از 27 هزار تن حبوبات

استان مرکزی در تولید حبوبات در کشور جایگاه ویژه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی با تولید بیش از 27 هزار تن حبوبات از استان‌های مطرح کشور در تولید حبوبات به شمار می‌رود.

استان مرکزی در تولید حبوبات در کشور جایگاه ویژه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس مظفری پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش ملی حبوبات کشور که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، اظهار داشت: 21 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی به کشت حبوبات اختصاص یافته که می‌توان گفت استان مرکزی از استان‌های مهم کشور در تولید حبوبات است.

وی به سلامت و امنیت غذایی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از بخش‌های مهم پدافند غیرعامل امنیت غذایی است که در این امنیت دو رکن توسعه منابع انسانی و ارتقای کارایی و بازدهی اقتصاد نقش بسیار موثری دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه جامعه علمی کشور مشتاق برنامه‌های ارتقای ‌بخش کشاورزی و منابع طبیعی است، ادامه داد: در مبحث کشاورزی تحقیقات یکی از مهم‌رین اصولی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مظفری پیرامون همایش ملی حبوبات گفت: این همایش زمینه ظهور و نبوغ دانشجویان و اساتید فن در این رشته در کمک به بخش کشاورزی را فراهم می‌کند که دستاوردهای مهمی به همراه خواهد داشت.

همایش ملی حبوبات از سال 86 به صورت هر دو سال یک ‌بار در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود که با توجه به جایگاه استان مرکزی در تولید حبوبات و فعالیت مرکز تحقیقات لوبیای خمین برگزاری چهارمین همایش ملی در سومین همایش به میزبانی استان مرکزی مورد موافقیت قرار گرفت.

این همایش هم‌اکنون در اراک در حال برگزاری است و فردا نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول