اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

کشورهای اسلامی از بیداری خود استفاده کنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم با اشاره به پیشرفت اسلام در جهان گفت: این پیشرفت دشمن را عصبانی کرده بنابراین کشورهای اسلامی از بیداری خود استفاده کرده و با یکدیگر متحد شوند.

کشورهای اسلامی از بیداری خود استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، انقلاب اسلامی را سررشته بیداری اسلامی در منطقه دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی پس از پیروزی در ایران به مناطق دیگر هم کشیده شد و موج بیداری اسلامی در منطقه را به راه انداخت و همین مسئله دشمن را به شدت عصبانی کرد.

وی افزود: دشمن هر روز به شکلی عصبانیت خود را نشان می‌دهد؛ یک روز قرآن را آتش می‌زند، یک روز نام پیامبر(ص) را بر کف کفش‌ها می‌نویسد و گاهی اهانت‌های زشت به امام هادی(ع) می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به سخنان دیوانه‌وار فرمانده آمریکایی مبنی بر حمله به مکه و مدینه و تخریب آنها گفت: چقدر نادان هستند کسانی که دستشان در دست آمریکا و فرمانده آمریکایی است که در مورد مکه و مدینه، سرمایه بزرگ اسلام اینگونه صحبت می‌کنند.

وی خطاب به مسئولان عربستان ابراز کرد: شما در کشوری زندگی می‌کنید که دشمن راجع به سرمایه اصلی کشورتان اینگونه صحبت می‌کند اما باز هم دستتان در دست آنهاست.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: اینها چقدر نادان و بی‌خبر هستند و نمی‌دانند دنیا چه خبر است در حالی که اسلام پیشرفت کرده و همین پیشرفت سبب عصبانیت دشمنان شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه وظیفه دارند بیش از پیش پیشرفت کنند افزود: کشورهای اسلامی باید از بیداری به وجود آمده استفاده کرده و متحد و متفق شوند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: با این موج پیشرفت، منافع نامشروع دشمن به خطر افتاده و دست به هر کاری می‌زند، کشیش آمریکایی قرآن را می‌سوزاند یا خواننده دیگر بلند می‌شود و این رسوایی را به بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه این اقدامات هیچکدام از ارزش قرآن کریم و ائمه(ع) نمی‌کاهد گفت: این اقدامات و حرف‌های کثیف نه تنها ارزش قرآن و امام هادی(ع) را کم نمی‌کند بلکه سبب برگزاری باشکوه‌تر مراسم سوگواری و ولادت آن حضرت از سوی مردم می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ابراز امیدواری کرد: خداوند شر دشمنان دیوانه را به خودشان باز گرداند و ما مسلمانان را در امن و امان نگه دارد.

وی همچنین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد شکر و دامنه آن گفت: شکر در تعلیمات اسلامی بسیار دامنه‌دار و گسترده است به گونه‌ای که شکر در مقابل خدمات پدر و مادر را مقابل شکر خود قرار داده است.

این مرجع تقلید با دسته‌بندی شکر به سه صورت قلبی، زبانی و عملی عنوان کرد: انقلاب اسلامی، پیروزی ارزشمند و بیداری اسلامی همه نعمت‌های الهی هستند که باید قلبی شکرگزار بوده و در زبان و عمل هم تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه شکر عملی یعنی از نعمت‌های الهی به خوبی استفاده کنیم افزود: شکر عملی در این است که از انقلاب حمایت کنید، اختلاف ایجاد نکنید، از فرصت جوانی در راه تحقیق و پژوهش استفاده کنید و از سلامتی که خداوند داده در راه خدمت به مردم و خانواده استفاده کنید.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول