اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نواهای آیینی صدا و سیما:

رادیو نوا 24 ساعته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل نواهای آیینی صدا و سیما گفت:‌ امسال تلاش می‌کنیم ساعت پخش برنامه‌‌های رادیو نوا را 24 ساعته و فرکانس آن را نیز مستقل کنیم.

رادیو نوا 24 ساعته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم طاهری صبح امروز در نشست با مسئولان صدا و سیمای اردبیل اظهار داشت: رادیو نوا از چند سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده اما در دو شهر تهران و مشهد برنامه‌های آن قابل دریافت است.

طاهری یادآور شد: برنامه این رادیو از ساعت 12 شب تا شش صبح در فرکانس همسو با رادیو سلامت پخش می‌شود که مختص پخش تولیدات صدا و سیما در حوزه نغمات آیینی است.

مسئول رادیو نوا ادامه داد: با رایزنی‌هایی که با استانداران انجام می‌دهیم در صدد گسترش برنامه‌های این رادیو و ایجاد فرکانس مستقل هستیم چرا که معتقدیم فعالیت رسمی این رادیو می‌تواند مخاطبان بی‌شماری داشته باشد.

مدیرکل نغمات آیینی و رادیو نوا اضافه کرد: این اداره کل وظیفه‌اش تولید نغمات آیینی و مذهبی است تا از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در مناسبت‌ها و ایام مختلف پخش شود.

وی گفت:‌ مرکز موسیقی صدا و سیما هم در تولید موسیقی با ساز و هم بدون ساز فعالیت می‌کند که فعالیت این مجموعه مربوط به نغمات بدون ساز است که اغلب به شکل آیینی و آهنگ‌های محلی است.

طاهری زیر مجموعه فعالیت این مجموعه را منقبت‌خوانی، چاوشی‌خوانی، دعا، ابتهال و شاهنامه‌خوانی اعلام کرد و ابراز داشت:‌  تولیدات ما در این حوزه از فرستنده رادیویی مختلف حتی از رادیو استان‌ها پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول رادیو نوای سازمان صدا و سیما در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره نغمه‌های آسمانی اشاره کرد و افزود: این جشنواره با هدف گسترش و تعمیق معارف و آموزه‌های مکتب اسلام، کشف و به کارگیری استعدادهای درخشان تولید آثار ارزشمند اسلامی و نغمات دینی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های افراد و گروه‌ها و همچنین تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان جشنواره‌های اذان، ابتهال، تواشیح و گروه‌های همخوان قرآن کریم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طاهری بیان داشت: جریان‌سازی فرهنگی ـ فکری، تحکیم بنیه‌های تولید نغمات دینی و توجه به زبان فارسی به عنوان زبان برتر جهان اسلام و تولید نغمات آیینی بر همین اساس از دیگری اهداف برگزاری چهارمین جشنواره نغمه‌های آسمانی به شکل بین‌المللی است.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در سایت فراخوان هیچ محدودیتی در ارسال آثار به زبان فارسی، عربی و انگلیسی وجود ندارد و در کنار آن از آثار تلفیقی زبان‌های دیگر نیز استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول