اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان:

رادیو تخصصی کاشان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی-امنیتی استاندار اصفهان از افتتاح رادیو اختصاصی کاشان در سال جاری خبر داد.

رادیو تخصصی کاشان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد مهدی اسماعیلی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه مشترک فرهنگی و اجتماعی استان اصفهان و شهرستان کاشان اظهار داشت: برای راه‌اندازی رادیو تخصصی کاشان درسال جاری 360 میلیون تومان از محل اعتبارات فرهنگی استان اختصاص داده شده است ضمن اینکه صدا و سیما نیز موظف شده از محل اعتبارات خود به همین میزان برای رادیو کاشان اختصاص دهد و 50 درصد نیز از طریق اعتبارات ملی تأمین شود.

وی با تأکید بر راه‌اندازی رادیو تخصصی کاشان در سال‌جاری عنوان داشت: تا آماده شدن ساختمان رادیو کاشان با اختصاص یکی از خانه‌های تاریخی این شهرستان و استفاده از دو اتاق و دو استودیو رادیو کاشان راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول، راه‌اندازی رادیو کاشان را در معرفی فرهنگ غنی کاشان حائز اهمیت خواند و گفت: خیلی از ظرفیت‌های شهرستان کاشان می‌تواند از این شبکه رسانه‌ای اطلاع‌رسانی شود.

وی افزود: راه‌اندازی رادیو تخصصی کاشان در حوزه‌های مساجد، روحانیت و هنری کار مهمی است که در حوزه فعالیت‌های فرهنگی کاشان در سال‌جاری به واقعیت می‌پیوندد.

به گفته وی، رادیو کاشان با پوشش دادن تمامی طبقات مردم می‌تواند تحولی شگرف را در فرهنگ و سایر بخش‌ها ایجاد کند.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار اصفهان، تأسیس رادیو کاشان را از رویکرد فرهنگی مصوبات سفر ریاست جمهوری اعلام و عنوان کرد: انتظار می‌رود با راه‌اندازی رادیو کاشان ظرفیت فرهنگی گسترده دیگری در اختیار کاشان قرار گیرد.

اسماعیلی یادآور شد: در حال حاضر در حوزه رادیو ملی، افراد زیادی به دنبال راه‌اندازی رادیو تخصصی هستند چون می‌دانند رادیو تخصصی تا چه اندازه در زمینه اعتلای فرهنگی مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: در نظر سنجی‌های حوزه مسائل دینی 60 درصد مردم، بسیاری از مسائل خود را از زبان افراد ذی‌صلاح و از طریق رسانه‌ها دریافت می‌کنند و میزان مباحث چهره به چهره به کلی کاهش یافته است.

اسماعیلی افزود: در نظرسنجی‌های استانی نیز بالای 80 درصد مردم اطلاعات خود را از صدا و سیما دریافت می‌کنند و رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها شاید کمتر از دو تا سه درصد را به خود اختصاص بدهند.

وی با اشاره به اینکه در کشور تنها چند استان انگشت‌شمار مصوبه تأسیس رادیو در خارج از مرکز استان دارند بیان داشت: مصوبه تأسیس رادیو کاشان با وجود انتقادهایی که وجود داشت در ردیف مصوبات سفر ریاست جمهوری قرار داده شد.

اسماعیلی، تجربه راه‌اندازی شبکه‌های رادیویی محلی در کشور را موفقیت‌آمیز خواند و گفت: مردم علاقه زیادی به پیگیری تحولات منطقه خود دارند.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اگر بالاترین مخاطب رادیوهای محبوبی چون رادیو پیام، ورزش و جوان در کاشان 4 درصد باشد، رادیو کاشان در صورت فعالیت بیش از 15 درصد مخاطب داشته و نویددهنده برخورداری از یک ظرفیت فرهنگی گسترده‌ برای این شهرستان است.

نخستین نشست کارگروه مشترک فرهنگی و اجتماعی استان اصفهان و شهرستان کاشان امروز در سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول