اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای فارس تاکید کرد

تغییرات رادیوی فارس پایلوت سایر مراکز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس تغییرات انجام شده در ساختار برنامه‌های رادیوی استان فارس را پایلوتی برای سراسر کشور دانست که در صورت موفقیت به صورت الگوی سایر رادیوهای استانی و سراسری به اجرا در می‌آید.

تغییرات رادیوی فارس پایلوت سایر مراکز است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدباقر کشفی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های فعال در استان فارس اظهار داشت: رادیو فارس به عنوان نخستین رادیوی 24 ساعته کشور ساختار جدیدش را به مورد اجرا گذاشت تا مخاطبان خود را با جدول پخش (کنداکتور) جدید برنامه، بهتر سرگرم کند و اطلاع‌رسانی بهتری داشته باشد.

وی ساختار برنامه‌های کلاسیک رادیو را قدیمی و خسته کننده دانست و گفت: از این به بعد شاهد برنامه‌های باز صدای فارس هستیم که در تمام زمینه‌ها برنامه‌های کوتاه و جذاب به مخاطبان ارائه می‌دهد.

این مسئول رسانه‌ای پخش یک ساعته یا دو ساعته برنامه‌ای پیرامون یک موضوع را کسل کننده توصیف کرد و افزود: برای مخاطب سیار رادیو اعم از خانم خانه‌دار یا راننده و مسافر تاکسی یک برنامه طولانی سخت و سنگین جذاب نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسته‌های برنامه را خرد کرده و از بسته یک تا دو ساعته به سه بسته 10 دقیقه‌ای رسانده‌ایم، به این ترتیب که بین هر 10 دقیقه یک خبر یا یک موسیقی می‌شنوید و سپس به برنامه بازگشته، موضوع مورد علاقه خود را دنبال می‌کنید.

به گفته کشفی، تنوع و سرعت برنامه در بسته‌های کوچک شده باعث می‌شود برنامه خوش ریتم‌تر و با آهنگ سریع‌تر پخش شود ضمن اینکه مخاطب لحظه به لحظه از آخرین موقعیت خبردار می‌شود به نحوی که اگر در هر لحظه به برنامه بپیوندد به سرعت متوجه موضوع شده و چیزی را از برنامه از دست نمی‌دهد چرا که در بسته 10 دقیقه‌ای بعدی موضوع به وی منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه رادیو محدودیت‌های تلویزیون را ندارد ساخت برنامه‌های چالشی بیشتری با حضور مسئولان و کارشناسان در آن دنبال شده که با اقبال عمومی نیز مواجه شده است.

مدیرکل صدا و سیمای فارس ادامه داد: صدا و سیمای فارس به عنوان نخستین رسانه 24 ساعته استانی در اردیبهشت ماه سعی کرد که علاوه بر حال و هوای بهاری شهر، عطر و بوی سفر سال 87 مقام معظم رهبری به استان فارس را دوباره در شمیم جان‌ها زنده کند.

وی اظهار داشت: صدا و سیمای فارس با پخش گزارش‌های مختلف، پخش کلیپ‌ها، مستندها، گفت‌وگو با مردم و خاطرات افرادی که با ایشان دیدار کرده‌اند سعی کرد حال و هوای آن دیدار را دوباره در اذهان مخاطبان زنده کند.

کشفی اضافه کرد: نشست‌ها و دیدارهای مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم و سخنرانی‌های ایشان برای شبکه‌های مختلف سراسری ارسال و سعی شد تا قسمت‌هایی از سخنان ایشان که بر اهمیت و در قله‌بودن فارس صحه گذاشته بودند مورد تاکید قرار گیرد.

وی با یادآوری فعالیت‌های صدا و سیما در روز سعدی و مراسمی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: پخش برنامه‌هایی از شبکه‌های چهار سراسری، شبکه خبر و شبکه استانی با محوریت سعدی و شعر و ادب پارسی از چند روز قبل و چند روز بعد از این روز و رونمایی از مجموعه انیمیشن حکایات سعدی، شیرین‌تر از قند (شامل حکایت‌های شیرین و پندآموز گلستان و بوستان سعدی) توانایی صدا و سیمای فارس را به رخ همگان کشید.

رونمایی از سریال 30 قسمتی سفرهای سعدی و آغاز به کار انیمیشن «پندهای شیرین» که همگی از تولیدات مرکز فارس هستند در سخنان کشفی به عنوان موارد دیگری از موفقیت این مرکز مورد تاکید قرار گرفت.

پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری و تحقق مصوبات سفر ایشان از دیگر مواردی بود که کشفی به عنوان محورهای کاری سال جدید صدا و سیما ذکر کرد.

وی از شهدا و ایثارگران این استان به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند در کنار مفاخر طبیعی، هنری و فرهنگی این استان نام برد که هیچ‌گاه نباید مورد غفلت واقع شوند.

ساخت برنامه‌هایی در مورد مرحله دوم انتخابات و افزایش حس مشارکت و شور و نشاط اجتماعی در این ایام، توجه به نامگذاری سال و تلاش در راستای فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در زمینه افزایش تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، دیگر مواردی بود که به گفته مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در دستور کار است.

وی تصریح کرد: ساخت و پخش برنامه‌هایی مانند دو سریال زیر یک سقف و نقل و نبات، تله‌فیلم «سین هشتم» و «روز از نو روزی از نو»، دو مجموعه ارزشمند عروسکی، مجموعه تلویزیونی «روزی بود روزی نبود»، مجموعه عروسکی اتل متل گل‌آباد، مستندهای ارزشمند مانند آلبوم فارس و  هشت کلیپ اذان با تصاویر اماکن مذهبی فارس از جمله کارهایی بود که با همت و تلاش تمام کارکنان و برنامه‌سازان مرکز میسر شد.

کشفی بیان کرد: اجداد ما در استان فارس و تجار این شهر حدود یک‌هزار سال قبل به آفریقا سفر کرده‌اند و یادگارهای ارزشمندی را از خود به جای نهاده‌اند به نحوی که در زنگبار محلات، نام‌های خانوادگی و معماری‌های فراوانی با عنوان شیراز وجود دارد.

این مسئول رسانه‌ای ادامه داد: بسیاری از مردم این کشور آرزو می‌کنند که روزی به شیراز آبا و اجدادی خود بیایند و به همین دلیل ساخت مستند «دروازه‌های پارس» در این مورد در دستور کار قرار گرفت که در شورای فرهنگ عمومی این استان رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: با تصویربرداری‌های متنوع و ساخت برنامه‌هایی چند دقیقه‌ای از مجموعه آثار طبیعی، فرهنگی، تاریخی و مذهبی فارس سعی می‌شود که آنتن رسانه رنگین‌کمانی از برنامه‌های متنوع تولیدی بومی باشد.

توجه به ملکی دوزی‌آباده و مس‌گری به عنوان دو صنعت دستی رو به زوال در ساخت برنامه‌های از این دست مورد اشاره کشفی قرار گرفت.

وی پس از این سخنان اظهار داشت: ساخت حدود 50 ساعت برنامه تولیدی در مرکز این استان نشان از بهره‌وری کامل و زحمات روزافزون تمام کارکنان و برنامه‌سازان و همکاران ما در مجموعه است که در ارزیابی‌های کشوری بارها و بارها مورد تقدیر قرار گرفته و رتبه‌های برتر را احراز کرده‌اند.

کشفی ادامه داد: با توجه به قدمت 50 ساله سایت مرکز و در صورت فراهم‌شدن بودجه احداث سایت جدید برای مجموعه در دستور کار است.

پخش دیجیتال برنامه‌ها برای چهار شهرستان دیگر این استان به غیر از شیراز که شامل فسا، جهرم، لار و لامرد می‌شوند در کلام کشفی به عنوان یکی از راه‌های مقابله با برنامه‌های ماهواره‌ای تشریح شد.

افزایش امید، آگاهی و شور و نشاط اجتماعی، توجه به زنان به عنوان محور اصلی خانواده، افزایش رضایت مخاطبان با افکارسنجی و ارتباط دو سویه، توجه به نمادها و المان‌های بومی این استان مانند لهجه‌ها و آداب و سنن پسندیده، توجه به اوقات فراغت مردم، به رخ کشیدن توانایی‌های این استان، تقویت فرهنگ کار و تلاش و خودباوری، توجه به خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها و استفاده مطلوب از تمام ظرفیت‌ها مواردی بودند که از نظر مدیرکل صدا و سیمای این استان برای مطرح‌شدن شیراز به عنوان قطب فرهنگی کشور مورد توجه صدا و سیما هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر برنامه‌های پزشکی مرکز فارس، مجله ادبی که با حضور کارشناسان تولید می‌شود و برخی برنامه‌های ورزشی این استان مخاطبان کشوری دارند و مورد توجه ویژه مردم قرار گرفته است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول