اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلوه‌های خدمت ماندگار-27

اجرای طرح افزایش ایمنی در 100 روستای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از اجرای طرح افزایش ایمنی در 100 روستای استان خبر داد و گفت: این طرح در اردیبهشت و خرداد امسال در استان اجرایی می‌شود.

اجرای طرح افزایش ایمنی در 100 روستای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور عصر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای یکصدمین سفر هیئت دولت در پارک قدس این شهر در جمع خبرنگاران فعالیت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان را حول محور چهار کار بزرگ دانست و اظهار کرد: جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی، جابه‌جایی کالا با ناوگان عمومی، حمل و نقل ترانزیت هر نوع کالا که از مرز جابه‌جا می‌شود و بخش ایمنی جاده‌ها از جمله فعالیت حمل و نقل استان است.

وی، با اشاره به بخش ایمنی، آموزش را اقدامی مهم در حمل و نقل ذکر کرد و افزود: سال گذشته در بخش ایمنی 7 هزار و 349 نفر دوره آموزش دیدند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان، با بیان اینکه در بخش مدارس حاشیه راه‌های استان 60 مورد و ایمن سازی جاده‌ای مدارس 40 مورد کار شده است، تصریح کرد: در بخش رسیدگی به تخلفات نیز 6 هزار و 718 فقره پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

وی، از صدور 5 هزار و 989 مورد پروانه بار در استان خبر داد و گفت: در بخش ایمنی فیزیکی محورها و عابران پیاده نیز اجرای طرح آموزش عابران و موتورسواران در حال اجراست.

علیپور از اجرای طرح افزایش ایمنی در 100 روستای گیلان خبر داد و افزود: این طرح در اردیبهشت و خرداد امسال اجرایی می‌شود.

وی، مکان‌یابی برای تابلوهای تبلیغاتی در 42 محل، راه‌اندازی سرویس و نگهداری باسکول‌ را از جمله اقدام‌ها  برشمرد و تصریح کرد: در بخش حمل و نقل بار در گیلان 10 هزار و 245 نفر شاغل هستند و 4 هزار و 301 نفر در بخش بار، هفت نفر در انجمن صنفی بار، پنج نفر در بخش صنفی رانندگان و یک کانون بار در استان فعالیت دارند.

این مسئول، خاطرنشان کرد: سال گذشته مدیریت پروژه بیمه عمر برای رانندگان انجام شد و برای بخش خصوصی یک‌هزار و 429 شغل ایجاد کردیم.

وی، فعالیت 121 شرکت حمل و نقل عمومی مسافر با 6 هزار و 526 نفر شغل را از دیگر اقدام‌های حمل و نقل و پایانه‌های استان ذکر کرد و افزود: تعداد دو هزار و 944 دستگاه، 192 دستگاه اتوبوس، یک‌هزار و 31 دستگاه مینی‌بوس و 10 هزار و 721 دستگاه سواری در حمل و نقل استان فعالیت دارند.

علیپور، جابه‌جایی 5 میلیون و 553 هزار مسافر را از جمله اقدام‌های حمل و نقل استان در سال گذشته بیان کرد و یادآور شد: سال گذشته بالغ بر 600 هزار تن صادرات کالا از استان صورت گرفت.

وی، ترانزیت کالا را در مجموع 882 هزار و 846 تن ذکر کرد و از آمادگی دستگاه حمل و نقل و پایانه‌های استان برای افزایش زائران به مرقد مطهر امام خمینی (ره) از 13 هزار و 500 نفر به 16 هزار نفر را اعلام کرد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول