اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

معادن کوهبنان از ایمنی کافی برخوردار هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: معادن کوهبنان از ایمنی ویژه و کافی برخوردار هستند، طی سال گذشته ما هیچ حادثه جانی و فوتی را در معادن شاهد نبودیم.

معادن کوهبنان از ایمنی کافی برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی ظهر امروز با حضور در معدن پابدانای جنوبی‌ و پوشیدن لباس مخصوص کارگران‌‌ در عمق 570 متری زمین با کارگران از نزدیک ملاقات کرد و با تبریک هفته کار و کارگر از نزدیک در جریان مشکلات مربوط به جامعه کارگرانی قرار گرفت.

در این بازدید معدنی که حدود پنج ساعت به طول انجامید، کارگران با ابراز خوشحالی از حضور فرماندار و چند مسئول شهرستان از کم بودن حقوق‌، عقب افتادن پرداخت حقوق و مزایا و در پاره‌ای مواقع عیدی کارگران‌، کمبود امکانات و ندادن شیر پاستوریزه گلایه کردند و خواستار پیگیری این موارد شدند. 

منصور متقی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت‌: بیش از دو سوم معادن زغال‌سنگ استان کرمان در شهرستان کوهبنان و بخش طغرالجرد واقع شده و در حال حاضر بیش از 5 هزار کارگر در معادن دولتی و خصوصی این شهرستان مشغول به کار هستند.

وی بیان داشت: در حالی که این قشر نجیب و زحمتکش سخت‌ترین کارهای موجو‌د در دنیا را انجام می‌دهند، اما از بسیاری از مزایا و امکانات موجود بهره‌ای نمی‌برند.

متقی خاطر ‌نشان کرد: کارگران و خانواده آنان از لحاظ روحی لطمات فراوانی را متحمل می‌شوند، جدای از اینکه طی سال‌های گذشته به دلیل نبود ایمنی کافی و سهل‌انگاری تعدادی از پیمانکاران جان جمعی از کارگران به خطر افتاد و در این راستا چند‌ کارگر جبهه اقتصاد مظلومانه جان خود را از دست دادند. 

وی تصریح کرد: به همت مدیر‌عامل شرکت زغال‌سنگ‌، مسئولان معادن و پیگیری‌های متعدد و مصرانه مسئولان مربوطه به ویژه خبرنگاران در حال حاضر معادن از ایمنی ویژه و کافی برخوردار هستند به گونه‌ای که در سال گذشته ما هیچ حادثه جانی و فوتی را در معادن شاهد نبودیم.

وی‌ ابراز داشت: امیدواریم با توجه ویژه مدیریت شرکت زغال‌سنگ و شهر‌داران کوهبنان و بخش طغرالجرد در زمینه احداث و راه‌اندازی فضاهای ورزشی‌، تفریحی و برگزاری جشن‌های مفرح و شاد بیشتر تلاش شود تا نسبت به تلطیف روح و جسم کارگران و خانواده آنان کمک شود.

فرماندار کوهبنان گفت: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مربوط به جامعه کارگری شهرستان را از طریق مجراهای قانونی پیگیری می‌کنیم و امیدواریم که با فراهم شدن تمام‌ امکانات و شرایط ویژه شاهد هیچ‌گونه حادثه جانی و فوتی در سال جاری در معادن نباشیم.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول