اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر خبر داد

اجرای 68 درصدی مصوبه‌های سفر هیئت دولت در ابهر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ابهر گفت: 68 درصد مصوبه‌های سفر هیئت دولت به شهرستان ابهر اجرایی شده است.

اجرای 68 درصدی مصوبه‌های سفر هیئت دولت در ابهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علی یوسفی ظهر امروز در جلسه شورای اداری مشترک استان زنجان و شهرستان ابهر با اشاره به سه دوره گذشته سفرهای هیئت دولت به استان زنجان اظهار داشت: در این سه سفر بیش از 700 مصوبه استانی داشتیم که شهرستان ابهر دارای 235 مصوبه بود.

وی افزود: این مهم در 334 پروژه در شهرستان ابهر در حال پیگیری است که از مجموع 334 پروژه 68 درصد به صورت میانگین اجرایی شده و رقم اعتباری متعلق به این 334 پروژه، 797 میلیارد و 595 میلیون تومان است.

فرماندار شهرستان ابهر در ادامه به سفرهای استانی استاندار زنجان اشاره و تصریح کرد: از 28 سفر گذشته و 9 شورای اداری مشترک تعداد 186 مصوبه داشتیم که 100 مورد آن اجرایی، 54 مورد در حال اجرا و 34 مورد نیز در حال پی‌گیری است.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته ستادهای همت مضاعف، جهاد اقتصادی و تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در شهرستان ابهر تشکیل شده است، گفت: این ستادها متناظر با استان تشکیل شده و موضوع اولویت‌دار دولت در بحث‌های اشتغال، مسکن و صنعت در اولویت قرار گرفته است.

یوسفی افزود: شهرستان ابهر طی دو سال گذشته و در سال‌های 89 و 90 در انجام تعهد اشتغال رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد توسعه کشاورزی در ابهر ابراز داشت: تا به امروز سه جلسه برای این ستاد تشکیل شده و 15 طرح واصله بررسی شده است.

فرماندار شهرستان ابهر افزود: در بخش کشاورزی بیش از 800 میلیارد ریال برای طرح‌های کشاورزی سرمایه‌گذاری شده است که حدود 220 طرح را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه کل اراضی قابل کشت ابهر 144 هزار هکتار است، عنوان داشت: 107 هزار هکتار از این مجموع به صورت دیم کشت شده و 37 هزار نیز به صورت آبی است.

یوسفی با بیان اینکه مدیریت آب و اجرای آبیاری تحت فشار در اولویت کارها قرار دارد، گفت: تا به امروز بیش از 5 هزار هکتار در آبیاری تحت فشار مدیریت شده و زیر این نوع آبیاری قرار دارد و 4 هزار و 900 هکتار نیز برای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی به فعال‌بودن بیش از 200 واحد صنعتی در شهرستان ابهر اشاره و گفت: 44 فرصت سرمایه‌گذاری جدید نیز در دست پی‌گیری و بررسی است.

فرماندار شهرستان ابهر تصریح کرد: میزان صادرات شهرستان ابهر در سال 90 از نظر تناژ 20 هزار تن و از نظر دلاری بیش از 41 میلیون دلار بود.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح شهرستان ابهر در روز سوم خرداد اظهار داشت: بیش از 100 واحد مسکن مهر در سالروز آزادسازی خرمشهر مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرند و پروژه‌های بزرگی نیز همچون پارس حیات، کیلوس و خانه کشتی برای این روز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول