اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار عنبرآباد:

بهره‌برداری از معادن مس عنبرآباد را از محرومیت خارج می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار عنبرآباد گفت: با بهره‌برداری از معادن مس که با پیگیری‌های استانداری تسریع می‌شود، عنبرآباد از محرومیت خارج و به عنوان یکی از مناطق برخوردار مطرح می‌شود.

بهره‌برداری از معادن مس عنبرآباد را از محرومیت خارج می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان ولی‌محمد مشایخی ظهر امروز در بازدید از معدن مس رودفرق شهرستان عنبرآباد اظهار داشت: این معدن با 400 میلیون تن ذخیره یکی از غنی‌ترین معادن کشور است.

وی شاخصه مهم این معدن را روباز بودن آن دانست و افزود: معمولاً معادن مس کشور از عمق 100 متری آغاز می‌شوند، اما این معدن از همان لایه‌های رویی دارای مس است.

مشایخی شهرستان عنبرآباد را مهد معادن جنوب کرمان ذکر و تصریح کرد: با اتمام مطالعه این معدن و بهره‌برداری از آن تأثیرهای فراوانی نه‌تنها در منطقه بلکه کشور می‌گذارد.

وی از وجود دو معدن مس دیگر در روستاهای گمرکان و دهانه بید خبر داد و ابراز داشت: مطالعه معدن گمرکان به اتمام رسیده است.

مشایخی عنوان کرد: بنا به نظر کارشناسان حدود یک‌هزار سال پیش نیز از این معدن برداشت ‌شده، اما به دلیل نبود امکانات فقط با کوره‌های هیزمی تنها بخشی از طلای آن استخراج شده است.

فرماندار عنبرآباد گفت: آغاز مطالعه معدن مس دهانه بید به عنوان سومین معدن مس در این شهرستان نقطه عطفی برای امیدواری مردم در زمینه محرومیت‌زدایی منطقه است.

مشایخی بیان کرد: با بهره‌برداری از این معادن که با پیگیری‌های استانداری تسریع می‌شود، شهرستان عنبرآباد از محرومیت خارج و به عنوان یکی از مناطق برخوردار مطرح می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول