اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

ذخیره 2 میلیارد تنی معادن فارس

خبرگزاری فارس: معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در سال گذشته 96 معدن جدید با میزان سرمایه‌گذاری 690 میلیارد ریال و ذخیره 501 میلیون تن در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

ذخیره 2 میلیارد تنی معادن فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز سید داوود حسینی صبح امروز در یک نشست خبری که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان ذخیره  مواد معدنی در کل معادن این استان 2 میلیارد تن است. 

وی تعداد پروانه‌های اکتشاف صادره در سال گذشته را 123 مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت 65 گواهی‌نامه کشف نیز  صادر شده است.

معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تعداد معادن دارای پروانه بهره‌برداری در این استان را 388 معدن برشمرد و ادامه داد: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره و تمدید شده در سال گذشته، 96 مورد بوده است.

این مسئول از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته در زمینه اصلاح و بهبود فرآیند انجام کار در حوزه معدن را به‌روزرسانی درخواست ثبت محدوده‌های اکتشافی و بررسی و تطبیق دفتری ظرف مدت حداکثر هفت روز دانست.

وی با بیان اینکه حدود 27 نوع مواد معدنی کشور در استان فارس یافت می‌شود، تصریح کرد: استان فارس از ظرفیت‌های بالایی در بخش معدن برخوردار است که می‌توان با استفاده از این پتانسیل و نعمت خدادادی زمینه رشد و توسعه این استان را فراهم کرد.

معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اهمیت فرآوری مواد معدنی در این استان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در سال جاری زمینه فرآوری مواد معدنی را در این استان بیش از پیش فراهم کرده و با توسعه و گسترش صنایع معدنی فارس شاهد صادرات مواد معدنی با ارزش افزوده چند برابر برای این استان باشیم.

حسینی اضافه کرد: مواد معدنی این معادن شامل سنگ مرمریت و تراورتن، انواع خاک‌های نسوز و صنعتی، سنگ آهن و مس، گچ و لاشه و سرب و روی، سنگ چینی، شن و ماسه، نیکل و کرومیت است. 

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان فارس میزان ظرفیت استخراج سالانه این معادن را 33 میلیون تن ذکر ‏کرد.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از این معادن در سال گذشته یک‌هزار و 533 نفر را نیز به طور مستقیم مشغول به کار کرده است.‏

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: در طول 12 ماهه منتهی به اسفند ماه سال گذشته در تعداد معادن رشد 28 درصدی، در سرمایه‌گذاری رشد 46درصدی و در میزان ظرفیت استخراج از معادن بهره‌برداری شده جدید نیز شاهد رشد 90 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 89 بودیم.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اصلاح قانون معادن به دلیل متمرکز شدن تمام فعالیت‌های معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان، زمینه برای رشد این بخش در فارس فراهم شده است.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول