اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

امکان سرمایه‌گذاری کره‌ای‌ها در معادن اردبیل مهیا است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری کره‌ای‌ها در زمینه استخراج معادن در استان اردبیل که از ظرفیت بی‌نظیری برخوردار است مهیا است.

امکان سرمایه‌گذاری کره‌ای‌ها در معادن اردبیل مهیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی صبح امروز در نشست با جمعی از سرمایه‌گذاران ایرانی کره‌ای در اردبیل اظهار داشت: اردبیل با داشتن معادن غنی و ظرفیت‌های بی‌نظیر در این بخش یک پتانسیل بالقوه برای استخراج و اکتشاف معادن و بهره‌برداری‌های مختلف است که می‌توان با جذب سرمایه‌گذاران در این زمینه شایسته و مناسب عمل کرد.

وی تصریح کرد: در این استان 144 معدن فعال وجود دارد که در حال حاضر بیش از 235 میلیارد ریال در آن سرمایه‌گذاری شده و فرصت اشتغال هزاران نفر در این معادن به وجود آمده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ذخیره معدنی استان اردبیل را متنوع و در حد قابل قبول برای سرمایه‌گذاری‌های کلان خواند و گفت: اردبیل از معادن بکر و قابل اتکایی برخوردار است که تنها با سرمایه‌گذاری‌های اولیه و زیر‌ساختی می‌توان از آن بهره‌برداری‌های شایسته و درستی انجام داد.

عظمایی بیان داشت: کره جنوبی در این بین جایگاه ویژه و ممتازی دارد و با توجه به سیاست جذب و جلب مشارکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی بهتر است رایزنی‌ها و نشست‌های مشترک در حوزه همکاری در استخراج معادن انجام شود.

این مسئول نتیجه این همکاری را سود‌مند و به نفع هر دو طرف خواند و افزود: این اقدام می‌تواند به ارزش افزوده واقعی کمک کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: در این استان و در حوزه مواد معدنی گروه یک شامل مصالح ساختمانی ظرفیت بی‌نظیر و ممتازی را شاهد هستیم که چه به لحاظ کیفی و کمی می‌تواند مفید در روند توسعه همه‌جانبه استان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظمایی اظهار امیدواری کرد: این سرمایه‌گذاری‌های آگاهانه و احداث واحدهای تولیدی مرتبط برای تبدیل مواد معدنی استخراج شده در استان منجر شود.

وی همچنین به آمادگی سرمایه‌گذاران کره‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت اشاره کرد و یادآور شد: اردبیل جزو استان‌های با ظرفیت ممتاز در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری است که می‌توان از این جنبه‌ها در توسعه روابط و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: در سال‌های اخیر آمارهای صنعتی و معدنی استان افزایش یافته به طوری که آمار صادرات غیر‌نفتی استان به حد متوسط کشوری رسیده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول