اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته گرامیداشت زن برپا شد

برگزاری همایش پیاده‌روی بانوان در باغ اکولوژی نوشهر

خبرگزاری فارس: از سوی شورای اسلامی شهر نوشهر و به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن، همایش پیاده‌روی بانوان در باغ اکولوژی نوشهر برگزار شد.

برگزاری همایش پیاده‌روی بانوان در باغ اکولوژی نوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، نائب رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر ظهر امروز در حاشیه این همایش اظهار داشت: برپایی این همایش در جلسه ستاد برگزاری مراسم جشن‌های مربوط به گرامیداشت روز مادر و روز زن شهرستان ارایه شد و مقرر شد شورای اسلامی شهر میزبانی آن را برعهده بگیرد.

سکینه دیوسالار هدف از برپایی این همایش در باغ اکولوژی که نخستین همایش مستقل پیاده‌روی توسط شورا بود را آشنایی بانوان با این محیط طبیعی و علمی و نیز گونه‌های گیاهی موجود در این باغ عنوان و ذکر کرد: بانوان حاضر در این همایش حدود یکصد نفر شامل نمایندگان بانوان شاغل در ادارات و نهادهای مختلف شهرستان و ورزشکاران هستند که توسط ستاد برگزاری، بنیاد شهید، بسیج خواهران، فرمانداری و شورای اسلامی شهر دعوت شدند.

وی با تاکید به اینکه شورای اسلامی شهر توجه و نگاه ویژه‌ای به ورزش و ورزشکاران دارد، گفت: تیم فوتسال شورا که به لیگ دسته یک صعود کرده مشغول تمرین جهت آمادگی برای حضور در این رقابت‌ها است و تیم والیبال شورا نیز از وضعیت خوبی برخوردار است.

دیوسالار ادامه داد: در همین راستا شورای شهر جهت اعزام ورزشکاران به مسابقات و میادین مختلف استانی و کشوری همواره مشارکت داشته است.

همزمان با پیاده‌روی بانوان در مسیر تعیین شده در باغ، کارشناس و عضو هیئت علمی باغ اکولوژی به معرفی گیاهان و گونه‌های درختی کمیاب موجود در باغ پرداخت.

طیبه امینی اظهار داشت: این باغ از سال 1310 تاسیس شده که در آن مجموعه زنده‌ای از گیاهان نادر، کمیاب و در حال انقراض دارویی و پیازی، گرمسیری، برگ و گلخانه‌ای حفظ و نگهداری می‌شوند.

امینی با بیان اینکه همچنین در این باغ کلکسیونی از گیاهان خشک نیز نگهداری می‌شوند، گفت: بسیاری از گونه‌های موجود در این باغ مصرف دارویی دارند که آشنایی بانوان با این گونه‌ها می‌تواند در ایجاد و حفظ سلامتی خانواده تاثیر بسزایی داشته باشد.

کبری خزایی کارشناس ارشد خاک‌شناسی نیز گفت: در این باغ که در آن 360 گونه گیاه بومی و غیربومی نگهداری می‌شوند برای نخستین بار شاهد همایش پیاده‌روی بانوان هستیم که جای خرسندی دارد.

وی متذکر شد: درصدد هستیم با ایجاد امکانات اولیه پذیرای خانواده‌ها نیز در این باغ باشیم.

به گزارش فارس، مسابقه طناب‌کشی، تجلیل از بانوان ورزشکار موفق و اهدای جوایز به بانوان به اسامی زهرا و فاطمه از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای‌ پیام/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول