اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی خبر داد

پیشرفت 70 درصدی طرح‌های هادی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: پیشرفت فیزیکی در تهیه طرح‌های هادی در روستاهای استان 70 درصد است.

پیشرفت 70 درصدی طرح‌های هادی در آذربایجان‌غربی

ایوب عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح هادی در 141 روستای استان اجرایی شده است.

وی با اشاره به متوسط پیشرفت فیزیکی طرح‌های هادی در استان تصریح کرد: در اجرای طرح‌های هادی شاهد پیشرفت فیزیکی 45 درصدی هستیم.

این مسئول با تاکید بر تسریع در روند اجرای طرح‌های هادی در روستاها افزود: تلاش می‌شود تا پایان سال مالی جاری بتوانیم شاهد پیشرفت اجرایی خوبی در این طرح باشیم.

عزیزی افزود: از نظر کیفیت اجرای طرح‌های هادی روستایی براساس آخرین آمار در فروردین‌ماه، استان رتبه نخست کشور را از نظر کیفیت اجرا کسب کرده است.

وی تصریح کرد: استفاده از مصالح بومی منطقه در اجرای طرح‌های هادی در روستاهای آذربایجان‌غربی مورد توجه قرار گرفته است و بر این اساس از سنگ‌ها و مصالح موجود در هر منطقه برای اجرای طرح هادی به‌ویژه سنگ‌فرش روستاهای استان استفاده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مصالح بومی هر منطقه سازگار با بافت روستا و محیط روستایی است، تصریح کرد: مردم روستا نیز از این اقدام استقبال می‌کنند.

عزیزی افزود: استفاده از مصالح بومی نیازمند ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین نیست و بر این اساس طرح‌های هادی با کم‌ترین هزینه و زمان در سطح روستاهای استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به سنددار کردن اماکن روستایی گفت: سنددار کردن اماکن روستایی بالای 20 خانوار در استان در دستور کار قرار دارد و بر این اساس 195هزار واحد مسکونی روستایی در روستاهای بالای 20 خانوار وجود دارد.

این مسئول با اشاره به تعداد واحدهای سنددار در استان افزود: 141هزار واحد دارای سند مالکیت روستایی هستند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول